Inlägg från: Anonym (Penny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Penny)

Han kollade igenom min mobil bakom min rygg

Hej, måste bara få stämma av hur man ska tänka i detta fall.

Igår berättade min kille att han hade kollat igenom mina meddelanden på mobilen när jag gick på toaletten för han tyckte att "nåt inte stämde".

Jag känner mig väldigt tom o besviken på honom, hur kunde han sjunka så lågt. Varför frågar han inte mig om det är nåt? Det är som att han kränkt ett förtroende...

Självklart är det jobbigt för honom att gå runt o känna att något är fel o att han är orolig men är det verkligen ok att gå igenom sin partners mobil bakom deras rygg?

Jag har tyckt att vi har haft det riktigt bra senaste tiden o står varandra väldigt nära så blir ledsen o förvånad att han ser helt annorlunda på oss.

PS. Jag har inte varit otrogen o hade inget att dölja, är mer principen som stör mig och att han nu ska ifrågasätta killar som ex skrivit god jul till mig osv...

• Svar på tråden Han kollade igenom min mobil bakom min rygg
  • Anonym (Penny)
    Anonym (Per) skrev 2020-01-01 13:26:20 följande:

Ska bli kul att följa. När en kvinna startar en sådan här tråd, så finns det många som anser att man måste få följa sin magkänsla, och ta reda på om den stämmer.

Själv tycker jag att man inte gör så, vare sig om man är man eller kvinna. 

Precis och från HANS sida kan jag ju förstå det på ett sätt, även om jag tycker det är fel. Han måste ju varit utom sig av oro o byggt upp nån fantasi om att han är bedragen och då gör man ju desperata o tanklösa grejer.... MEN från min sida känner jag mig kränkt (hatar det ordet men nu känns det faktiskt så) både för att jag trodde vi hade det jättebra och för att jag tycker mobilen är privat...
  • Anonym (Penny)
    Sarah889 skrev 2020-01-01 13:21:21 följande:

Riktigt respektlöst och kontrollerande. Det där är bara början, ts. Tro mig.

Ja känns inte alls bra... Man måste ju få ha privata saker ifred, betyder inte att man är otrogen...
  • Anonym (Penny)
    Anonym (båda) skrev 2020-01-01 13:34:46 följande:

Alltså jag förstår båda sidor. Otroligt naivt att tro att man bara kan fråga någon som eventuellt är otrogen om det är sant. Så funkar det inte. Vill man få svar är det ofta just genom mobilen man kommer få det. Samtidigt är det ett intrång i privatlivet och ett stort övertramp att kolla någon annans mobil sådär och du har all rätt att bli arg. Väljer du att stanna är det viktigt att ni går till grunden med problemen i förhållandet för uppenbarligen känner inte han likadant som dig att det varit perfekt på sistone. 

Jag precis, jag förstår honom också men det gör mig himla ledsen och besviken.

Jag tänker inte att det här är slutet på vårt förhållande men jag har svårt att uttrycka för honom hur illa berörd jag känner mig... så hela dagen igår har jag varit artig men inte kunnat vara varm o "snäll" som vanligt
  • Anonym (Penny)
    Anonym (Katten) skrev 2020-01-01 13:38:09 följande:

Hur kom han in, har du inte lösenord?

Jo, jag hade förlängt tiden innan skärmen låste sig för att kunna skriva av lite recept, så han hann på den innan den låstes
Svar på tråden Han kollade igenom min mobil bakom min rygg