• Ebjkpg

Hjälp! Är detta ett positivt eller negativt test?

Hej!

Min mens är ca 6 dagar sen. Givetvis började jag fundera på om jag är gravid. Har haft molvärk i ca 1 vecka. Har gått på toa så ofta för att jag ?känt? att mensen har kommit. Men har intr varit något någon gång.

Imorse tog jag ett test, vilket visade en svag linje. Köpte hem fler tester, höll mig i nästan 4h och tog ett clearblue tidig detektion. Men det var negativt.

Detta var första månaden jag inte hade koll på varken ägglossning eller sex. Så vet liksom inte när allt det skedde.

Lägger till en bild på testet jag tog imorse. Ser ni det jag ser?

• Svar på tråden Hjälp! Är detta ett positivt eller negativt test?
  • Ebjkpg

Kan jag lita på CB? Eller borde jag hållt mig mer än 4h? Typ tagit tester imon

Har fler så ska ta imon igen. Åh vad jobbigt detta är!

• Ebjkpg

Ska göra det. Men tycker du att sträcket ser rött eller grått ut? Tänker om det kanske är ett spöksträck..

• Ebjkpg

Det kan vara så att jag inte alls är 6 dagar sen. Försöker klura fram när jag hade ägglossnings. Om det var det datumet jag nu tror så är jag 12 dagar efter ägglossning. Borde man se det tydligare då?

Är säkert inget.. Stirrar mig blind på testet från imorse

• Skoglund83

Hej! Min första tanke är att det är neg tyvärr.

Jag har alltid fått 2 klara tydliga sträck och då har jag varit gravid 4 gånger.

• Zebran89
    Ebjkpg skrev 2020-01-01 13:50:57 följande:

Hej!

Min mens är ca 6 dagar sen. Givetvis började jag fundera på om jag är gravid. Har haft molvärk i ca 1 vecka. Har gått på toa så ofta för att jag ?känt? att mensen har kommit. Men har intr varit något någon gång.

Imorse tog jag ett test, vilket visade en svag linje. Köpte hem fler tester, höll mig i nästan 4h och tog ett clearblue tidig detektion. Men det var negativt.

Detta var första månaden jag inte hade koll på varken ägglossning eller sex. Så vet liksom inte när allt det skedde.

Tycker absolut det ser positivt ut då där är ett sträck. Annars ska det vara helt blankt. :)
  • Zebran89
    Ebjkpg skrev 2020-01-01 13:50:57 följande:

Hej!

Tycker absolut det ser positivt ut då där är ett sträck. Annars ska det vara helt blankt. :)
  • Ebjkpg
    Zebran89 skrev 2020-01-02 23:15:21 följande:

Fick negativt imorse, dock annat märke. Men är nog inte gravid tyvärr..
  • Anonym (Samma)

Hej!

Jag testade mig två dagar innan BIM med RFSUs testa tidigt och fick negativt. Var säker på att jag inte blivit gravid. Hade dock samma känslor som dig, att mensen hela tiden kom. Sprang och kollade men var inget där förutom mer flytningar. Hade även lite molvärk. Testade med RFSUs testa ofta sticka på BIM och det visade lika svagt som ditt. Var dock ganska säker på att jag var gravid då. Fortsatte testa varje dag och strecket blev lite starkare men var ändå väldigt svagt i typ en vecka efteråt.

Jag var trots allt gravid och på RUL såg dem att fostret var en vecka yngre än vad man trott tidigare så hade tydligen min ägglossning en vecka senare än jag trott vilket skulle vara jätte tätt inpå BIM.

Du kan alltså haft senare ägglossning och att det därför inte visar så starkt ännu. Om mensen fortfarande inte kommer så testa igen om ett par dagar! Lycka till! ????

• Ebjkpg
    Anonym (Samma) skrev 2020-01-03 15:44:32 följande:

Hej!

Jag testade mig två dagar innan BIM med RFSUs testa tidigt och fick negativt. Var säker på att jag inte blivit gravid. Hade dock samma känslor som dig, att mensen hela tiden kom. Sprang och kollade men var inget där förutom mer flytningar. Hade även lite molvärk. Testade med RFSUs testa ofta sticka på BIM och det visade lika svagt som ditt. Var dock ganska säker på att jag var gravid då. Fortsatte testa varje dag och strecket blev lite starkare men var ändå väldigt svagt i typ en vecka efteråt.

Jag var trots allt gravid och på RUL såg dem att fostret var en vecka yngre än vad man trott tidigare så hade tydligen min ägglossning en vecka senare än jag trott vilket skulle vara jätte tätt inpå BIM.

Du kan alltså haft senare ägglossning och att det därför inte visar så starkt ännu. Om mensen fortfarande inte kommer så testa igen om ett par dagar! Lycka till! ????

Grattis till dig!

Jag är ganska säker på att jag inte är gravid. Har tagit test både igår och idag, båda visade negativt. Så var nog tyvärr bara ett spökstreck... dock är mensen fortfarande sen och fortfarande molvärk. Om jag hade ägglossning på typ rätt dag så är mensen 8 dagar sen, hade jag ägglossning 1 vecka senare så borde mensen kommit idag.

Vi får se hur det blir helt enkelt!
Svar på tråden Hjälp! Är detta ett positivt eller negativt test?