Jag blir en dålig mamma pga min sambo, vad hade ni gjort?!
Hej.
Jag har precis gått hemifrån pga min sambo. Han är så otroligt elak mot mig och han säger att jag är det mot honom
Så här har vi det varje dag: Jag gnäller och tjatar på honom, jag höjer även rösten och blir upprörd. Han undrar alltid varför jag höjer rösten och hyschar mig vilket gör att jag blir ännu mer förbannad. Jag sköter tvätten hemma, jag lagar oftast mat, jag är den som dottern tyr sig till jämt och har pli och ordning och regler. Medan sambon kommer och går lite som han vill.
Frågade senast idag om jag skulle lära honom att laga mat för att han inte kan så bra och för att han tycker det är tråkigt. Då fick jag till svar nej jag vill inte lära mig hur mycket som helst på en dag.
Jag blev återigen upprörd och då får jag fan för det för att jag blir upprörd men att han beter sig såhär det är minsann okej.
Samma sak så vill han att vi tar reda på efter oss själva så om jag har druckit en läskburk så ska jag ta bort den från bänken och vise versa. Men lik förbannat står det alltid mjölkförpackning kvar på bänken som han har druckit men som jag får ta bort. Jag tvättar hemma och sa men då får du tvätta dina egna kläder då eftersom dom använder ju inte jag.
Nu sa jag åt honom att vi kör ombytta roller. Jag kommer vara han och han kommer vara jag när det gäller vem som gör vad hemma. Nej det ville han inte såklart för att det är jag som gör mest. Sen sa jag att jag inte kommer tvätta något mer i alla fall men det skulle jag visst göra för det har vi minsann kommit överens om.
Han har ett jobb där han är borta 2-3 dagar i streck ibland och jag är alltid hemma med dottern. Jag minns inte sist jag träffade en vän. Jag kan intr träffa nån längre för att jag är så bitter jämt. Sen pratade vi idag om jag om jag inte har varit till frisören på säkert 1,5 år nu men sambon klipper sig och fixar sig minst varannan månad och behöver aldrig säga till mig utan han gör det ändå när han känner för det. Men ska jag göra något sånt ja då jäklar måste jag planera flera dagar innan.
Nu lämnade jag allt och gick hemifrån så han fick lägga dottern och hon kommer följa med honom på ett jobb imorgon så jag får lite egentid.
MEN jag vill ju inte att dottern ska bli drabbad av att jag ska ha egentid. Känner mig som världens sämsta mamma men grejen är att mina aggressioner gentemot sambon går ju ut över henne också när hon gnäller och tjatar. Det är ju inte meningen. Och jag blir så ledsen över att inte sambon ser när det blir för mycket för mig och kan säga "gå iväg och vila eller andas eller ta en massage" eller vad som helst. Nej då hackar han på mig också att jag måste lära mig att tagga ner och allt vad det är.
Jag blir galen snart alltså och jag vet inte vad jag ska göra. Är separation den ända utvägen? Vad hade ni gjort? Nån som känner igen sig?