Varför tar hon aldrig initiativ?
Ni tjejer? Varför tar min tjej aldrig initiativ till sex tror ni?
Ni tjejer? Varför tar min tjej aldrig initiativ till sex tror ni?
Finns lite om lika alternativ
-Hon tycker om att DU tar iniativ och att det är viktigt för hennes tändning och sexuella lust.
-Hon är osäker, och vill inte inleda något om hon inte är säker på att hon verkligen blir tillräckligt kåt. Det blir lättare för henne om du tar initiativ.
-Hon är blyg, alternativt hämmad. Har helt enkelt svårt att ta initiativ, men kan ändå vilja.
-Hon gillar inte sex så mycket.
-Hon gillar inte dig så mycket.
-Hon gillar inte sexet med dig så mycket.
FINNS LITE OLIKA ALTERNATIV, Ska det stå.
Det tycker jag att du ska fråga henne. Jag menar inte att vara "dryg". Utan det är ett uppriktigt svar. Tycker många par är för dåliga på att faktiskt kommunicera med varandra. Och då särskilt när det kommer till sex.
Jag som tjej kan bara tala utifrån (tidigare) erfarenhet. Jag är idag 33 år gammal och har därmed vuxit som person. Men då jag var mellan 18-25 så var jag urusel på att prata om vad jag ville i sängen och i relationen. Tänkte att den jag var tsm med vår ngn slags tankeläsare. Många tjejer som tänker lite så "men han borde ju fatta!!"
Hur som helst så är det svårt att veta varför just hon inte tar initiativ till sex. Kan vara allt mellan att hon är blyg, inte vill, blir inte tillfredsställd & vågar inte säga det samt vad hon vill annorlunda till att hon kanske har ont. Som sagt svårt. Det absolut BÄSTA jag som kvinna kan råda dig och som skulle underlätta för henne är att du sätter dig ner med henne i lugn och ro och frågar på ett schyst sätt, säg att du älskar henne och bryr dig om att hon ska ha det bra med dig.
Lycka till :)
Det tycker jag att du ska fråga henne. Jag menar inte att vara "dryg". Utan det är ett uppriktigt svar. Tycker många par är för dåliga på att faktiskt kommunicera med varandra. Och då särskilt när det kommer till sex.
Jag som tjej kan bara tala utifrån (tidigare) erfarenhet. Jag är idag 33 år gammal och har därmed vuxit som person. Men då jag var mellan 18-25 så var jag urusel på att prata om vad jag ville i sängen och i relationen. Tänkte att den jag var tsm med vår ngn slags tankeläsare. Många tjejer som tänker lite så "men han borde ju fatta!!"
Hur som helst så är det svårt att veta varför just hon inte tar initiativ till sex. Kan vara allt mellan att hon är blyg, inte vill, blir inte tillfredsställd & vågar inte säga det samt vad hon vill annorlunda till att hon kanske har ont. Som sagt svårt. Det absolut BÄSTA jag som kvinna kan råda dig och som skulle underlätta för henne är att du sätter dig ner med henne i lugn och ro och frågar på ett schyst sätt, säg att du älskar henne och bryr dig om att hon ska ha det bra med dig.
Lycka till :)
I vanlig ordning åker silkesvantarna fram när det är en kvinna. Vore det omvänt hade förmodligen rådet varit att han är en mansbebis som får ta ansvar och gå till vårdcentralen.
Som kvinna har hon 2020 INGA förväntningar på sig att ta initiativ. Det ansvaret ligger tydligen fortfarande på mannen???
När jämställdhet ställer krav på kvinnan ursäktas det med biologi. För män finns det INGA ursäkter. Ett jävla nyckleri är vad det är.
Som kvinna har hon 2020 INGA förväntningar på sig att ta initiativ. Det ansvaret ligger tydligen fortfarande på mannen???
När jämställdhet ställer krav på kvinnan ursäktas det med biologi. För män finns det INGA ursäkter. Ett jävla nyckleri är vad det är.
Fråga henne? Låg sexlust, bekväm eller rädd för nobben känns väl vanligt. Hon kanske vill bli dominerad och tagen. Eller ett sätt föt henne att håva in bekräftelse hon inte vill ge tillbaka.
Jag tar initiativ ibland, men jag är så rädd att bli avvisad, så jag väntar hellre på honom. Han har avvisat mig en gång på 15 månader och det smärtar mig så mycket att jag hellre avstår. Kan din tjej vara likadan?