• liiiiiie

    Arbetsförmedlingen, aktivitetsrapport

    Jag har skrivit in mig och funderar på den här rapporten man ska skriva. Just nu är det mellan 1-14 man kan skriva i. Men hur många jobb osv måste man söka under den perioden?

  • Svar på tråden Arbetsförmedlingen, aktivitetsrapport
  • Jemp

    Nej du ska rapportera en månad i taget, dvs hela december nu (eller från när du skrev in dig fram till sista december.

    1-14 är tiden du har på dig att lämna in rapporten.

    Något bestämt antal jobb finns inte utan är individuellt. Jag fick faktiskt en siffra på mitt planeringssamtal nu, 4-20/mån. Det har jag inte fått tidigare.

  • Elmanoli

    Mellan den 1-14 januari ska du skriva i alla aktiviteter som du gjort under december månad.

    Skriv med allt som du gjort! Sökta jobb, intresseanmälningar att jobba hos förtag du vill jobba hos, tittat på någon utbildning, filat på CV etc. Har du jobbat? Skriv hur många timmar under månaden. Arbetsförmedlingen ska genom rapporten bedöma om du faktiskt är aktivt arbetssökande. Hur många jobb du behöver söka beror mycket på inom vilka/vilket yrke som du har kompetens för samt hur det ser ut med annonser på Platsbanken etc för de yrken du söker.

  • liiiiiie

    Jaha okej, det fattade jag inte. Vore lättare att göra det samma månad och lägga i vart efter. Då blev det problematiskt då jag inte gjort något i dec, varit så mycket med allt. Hur gör jag då? Måste ju skriva i något..

  • cosmicobolt

    Hitta på. 

    Dom har varken resurser eller tid att hålla på och kolla upp. 


    ta några nonsens jobb och skriv ned dom. 
    skriv att du suttit med cv. 


     

  • liiiiiie
    cosmicobolt skrev 2020-01-03 02:42:41 följande:

    Hitta på. 

    Dom har varken resurser eller tid att hålla på och kolla upp. 

    ta några nonsens jobb och skriv ned dom. 

    skriv att du suttit med cv. 

     


    Okej. Tänkte att det blir mycket jobb om de ska kolla upp att alla faktiskt gjort det de skickat in, även om det står att de kan komma att göra det. Vore dock otur om det hände den första månaden.
  • Jemp
    liiiiiie skrev 2020-01-02 14:10:48 följande:

    Jaha okej, det fattade jag inte. Vore lättare att göra det samma månad och lägga i vart efter. Då blev det problematiskt då jag inte gjort något i dec, varit så mycket med allt. Hur gör jag då? Måste ju skriva i något..


    När du skickat in denna kan du fylla i vartefter för januari. Sen skickar du in den i början av februari.

    Ja, rent krasst har du ju inte rätt till a-kassa om du inte gör något. Varför har du inte sökt jobb, eller gjort andra aktiviteter?
Svar på tråden Arbetsförmedlingen, aktivitetsrapport