• Thu 2 Jan 2020 00:07
    545 visningar
    6 svar
    6
    545

    Delat ansvar?

    Hej, jag och min fru blev tyvärr osams häromdagen och det slutade med att hon tog min nyinköpta mobil och slängde i golvet. Det fick mig att se rött och göra samma sak med hennes mobil. Hennes mobil gick sönder, vilket inte min gjorde.

    Jag har nu beställt en ny till henne men jag kan känna att hon borde stå för en del av kostnaden eftersom det var hon som började. Som jag ser det är det en tillfällighet att endast hennes gick sönder och inte min. Hennes var dessutom 8 månader gammal och nu får hon en helt ny. 

    Vad är rätt, vad tycker ni?

    Sandlåda och dåligt beteende jag vetSkäms


    Delat ansvar?
  • Svar på tråden Delat ansvar?
  • Thu 2 Jan 2020 01:00
    #1
    -1 +1

    Håller med om sista raden

  • Thu 2 Jan 2020 01:19
    #2

    Du förstörde hennes egendom och ska förstås ersätta det du har haft sönder. Spelar ingen roll vem som började.


  • Thu 2 Jan 2020 22:42
    #3
    +1

    Att hon betedde sig illa, rättfärdigar inte att du betedde dig illa. Hon hade inte sönder något, men det gjorde du. Du betalar för vad du hade sönder.

  • Thu 2 Jan 2020 23:15
    #4
    -1

    Du betalar mobilen och sedan bokar ni båda en jävla massa terapi, både tillsammans och på varsit håll. När det går till hndgemäng har det gått många steg för långt, även om det "bara" är prylar som skadats än. Vad säger att ingen av er kastar mobilen på den andra nästa gång. Och sen en tallrik. Och sen ett glas, och någon av er måste åka in och sy skiten, och efter det är det någon som får tag i en kökssax eller kniv....

    Japp, jag är på det humöret idag.....


    I have a growing lack of disgust for you
  • Fri 3 Jan 2020 14:08
    #5

    Oj oj det verkar som du har en hel del bittra erfarenheter av sånt. Att slänga något i golvet är inte samma sak som att hugga någon med kniv eller sax som jag ser det. Det är kanske du som borde gå i terapi

  • Fri 3 Jan 2020 14:08
    #6
    #Aniiee
    Oj oj det verkar som du har en hel del bittra erfarenheter av sånt. Att slänga något i golvet är inte samma sak som att hugga någon med kniv eller sax som jag ser det. Det är kanske du som borde gå i terapi
Svar på tråden Delat ansvar?