• Anonym (Kläder)

Hur är ni vuxna klädda ute för att inte frysa?

En enkel fråga, hur är ni vuxna klädda på vintern när ni är ute och leker med era barn?
    På lekparken så är det liksom jämt jag, den vuxne, som står där och fryser.
    Tycker jag främst fryser om ben och fötter, och täckbyxor känns väl sådär.
    Vad har ni på benen och fötterna?

• Svar på tråden Hur är ni vuxna klädda ute för att inte frysa?
  • Anonym (C)

Om du inte vill ha täckbyxor så funkar det ju att ha långkalsonger/underställsbyxor under vanliga byxor eller mjukisbyxor. Sen ordentliga vinterskor med ullstrumpor. Jag brukar ha en fleece krage oxå, men gillar man halsduk kan man ju ha det. Tänk lager på lager och ull precis som när man klär barnen.

• Anonym (Johanna)

Raggsockor, rejäla fodrade vinterkängor, långkalsonger och lite tjockare byxor, halsduk, vantar, mössa och en tjock vinterjacka som går ner över rumpan.

Samt att jag aldrig står helt still för då fryser man mer. Jag rör på mig hela tiden.

• Anonym (Dunkappan)

I fotlång dunkappa. Jag fryser aldrig längre

• Veloman

Jag klär mig i oömma kläder och härjar loss med ungarna. Det brukar hålla värmen uppe!

• Anonym (Dunkappan)

Glömde, barfota i UGGs också.

• Anonym (Hanna)

Täckbyxor och fodrade kängor!

• Anonym (Elin79)

Fattar faktiskt inte varför folk är så otroligt måna om att barnen ska vara rätt klädda, hur många trådar finns det inte i det ämnet. Men sin egen klädsel? Tänk samma som för barnen, om din avsikt är att kunna leka med dem utan att bli blöt eller kall!

Dvs lager på lager, yttre skal som tål väta, fleece emellan vid behov, varma skor/kängor , vantar och mössa.

Jag tycker inte heller det är jättekul att åka pulka eller hänga i lekpark när det är kallt. Men det är viktigt för mig att barnen är ute och då får man ju lösa det liksom. Det blir tusen gånger mysigare med rätt klädsel.

Ps täckbyxor är grymt, köpte på Lager157 för 157kr

• Anonym (Kokar bort)

Som den klimakteriekossa jag är behöver jag inte mycket kläder. Gick ute i kortärmat och kofta nästan ända till jul. Ytterst sällan vi har minusgrader också, men skulle det bli så illa är det långfillingar som gäller. I övrigt mina vanliga kläder- kappa, halsduk, vantar. Blir det långt under nollan åker pannbandet på.

• Anonym (Anna)

Sportiga och snygga skidbyxor, skidjacka, ullstrumpor, ullunderställ, mössa och vantar. Att frysa är det värsta jag vet. 

• lövet2

Långkalsonger, mjukisbyxor, täckbyxor. Vinterskor. T-shirt, huvtröja, täckjacka. Tubsjal, tumhandskar.

• Anonym (Elin79)
    Anonym (Op) skrev 2020-01-02 21:57:35 följande:

Långkalsonger i fleece!!

Jag har leggings med tunt fleecefoder från Rusta som jag älskar, bara att dra överdragsbyxor över (om det inte är så kallt). Kostar typ 29:-
  • Anonym (Ö)

Har ni snö så tycker jag absolut att du borde ha täckbyxor. Hur ska du annars kunna leka med barnen?

• Aurora Borrealis

Fötterna och huvudet är viktigast. Är man varm där så räcker en vanlig dunkappa i övrigt. På fötterna har jag Uggs. De är fodrade med tjock ullpäls inuti och är världens skönaste och varmaste skor, har aldrig frusit i mina vadhöga Uggs. Mössa på huvudet. I extrema fall mössa med päls inuti. Lårlång dunkappa. Resten vanliga kläder under.

Svar på tråden Hur är ni vuxna klädda ute för att inte frysa?