• kjoha1

    Vanquin sökes till gravid! HJÄLP!

    Vår 3-åring har fått springmask så nu måste hela familjen behandlas för att vi ska bli av med det. Problemet är att det receptfria läkemedlet Vanquin som man ska ta mot springmask är slut överallt och beräknas först finnas att köpa i juni 2020 enligt apoteket. Det finns ett receptbelagt läkemedel som jag och 3-åringen kan ta, men problemet är att min fru är gravid och då får man inte ta det receptbelagda alternativet. Är man gravid är det endast det receptfria Vanquin man får ta. Finns det någon som råkar ha Vanquin hemma som vi kan få köpa? Vi betalar självklart både för medicin och frakt, vi betalar gärna mer än vad medicinen kostar! Vi skulle bli enormt tacksamma om någon kunde hjälpa oss!

  • Svar på tråden Vanquin sökes till gravid! HJÄLP!
  • cosinus

    Finns apotek i Finland som levererar till Sverige. Googla pyrvin apotek Finland så kommer du hitta.

    Nu står det iofs där att gravida inte ska ta det heller men det går ju dubbelkolla med läkare. Det ska vara samma som vanquin i Sverige.

  • Anonym (K)

    Jag har tyvärr inget men var med om samma för exakt ett år sedan. Då hade medicinen varit slut sedan flera månader tillbaka och som jag förstår det har det inte kommit någon ny under året som gått. Så tyvärr tror jag ni får svårt att hitta den receptfria även från andra efrersom den varit slut så länge. Kan iaf glädja er med att när våra två barn hade det förra julen var jag gravid och kunde inte ta någon medicin och jag fick aldrig springmask. Var noga med att dammsuga, tvätta underkläder, pyjamas och sängkläder och såklart god handhygien så kommer hon klara sig. Jag dammsög, tvättade barnens underkläder, pyjamaser och sängkläder VARJE DAG tills de tagit andra dosen medicin. Läs på 1177 om vad man kan göra själv för att minska spridningen av äggen. www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/mage-och-tarm/andtarmsoppning/springmask/

  • Avenia

    Morot, pumpafrö, rödbetor och rödbetsjuice fungerar också mot springmask. Det är färgämnet i rödbetor, som också finns i tabletterna, som dödar masken. Hon kan äta detta i mängder eftersom det dessutom är näringsrikt.

Svar på tråden Vanquin sökes till gravid! HJÄLP!