10 månader sover dåligt och nära
Min son på 10 månader sover med oss i sängen. Vi har börjat sova så dåligt eftersom han tar så stor plats. Vi har nyss köpt en ny spjälsäng och tänkte försöka få honom att sova där men han vägrar. Han får panik. När han väl sover för kvällen så brukar man kunna flytta runt på honom lite som man vill utan att han vaknar men lägger man hon om i spjälsängen vaknar han innan han ens träffat kudden. Jag har till och med krupit ner i sängen med honom men inte ens det hjälper.
Han har börjat sova väldigt dåligt innan dess att vi köpte spjälsängen oxå. Somnar inre ordentligt förän vid 01-01.30. Vi har exakt samma rutiner som vi alltid haft. Han brukar somna vid 21 och sen sov till 8 nästa dag. Nu kan han somna vid 20-21 och sedan vakna vid 22 och då är det full rulle oavsett om man ligger kvar i sängen eller har upp honom. Är detta bara en jobbig fas eller kan han ha svårt komma till ro på annat sätt? Ammar fortfarande och kommer fortsätta amma på natten i och med att jag snart börjar om att jobba och vill ha kvar en del av amningen ett tag till. Han äter typ max 2 ggr per natt men somnar ju vid bröstet varje kväll i princip.
Hjälp, hur ska vi få honom att sova på kvällarna igen? Och hur får vi honom att sova i sin spjälsäng? En sak i taget gissar jag men vart börjar man...