• Anonym (Orgasm)

Är kvinnor ansvariga för männens orgasm tycker ni?

Är kvinnor ansvariga för männens orgasm tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kvinnor ansvariga för männens orgasm tycker ni?
  • Xzx

Ja, men det gäller bara dom kvinnor som anser att männen är ansvariga för deras.

• Moder1

Ja likväl som mannen är det för kvinnans.

Jag ser till att min partner lämnar sängen/somnar tillfredsställd och jag förväntar mig att min partner tillfredsställer mig.

• Anonym (Gere)

Absolut som mannen är för kvinnans orgasm

• KimLinnefeldt

Ska man leva ihop så ska man försöka göra varandra lyckliga, tycker jag. Inte göra våld på sig själv, men anstränga sig.

• Anonym (S)

Tycker frågan är lite konstigt formulerat. Men har man sex tillsammans "ansvarar" man förstås tillsammans för att det ska bli så bra som möjligt för båda. Och det gäller oavsett kön på de som har sex. Jag antar att det är det som avses? När två personer har sex tillsammans?

• Anonym (Anonym)

Absolut ingen. Var och en ansvarar för sin egen kropp. Sex ska vara njutning, inte plikter.

• Nicke989

Ingen har ansvar för den andres orgasm. Men för mig är det en självklarhet att försöka göra det så skönt som möjligt för kvinnan. 

• Mr K69

Oj herregud vem tänker när man har sex? Man brukar väl bli tvungna att sluta när båda ligger som blöta trasor i sängen och inte orkar röra sin lekamen längre.

• Anonym (Nej)

Röstade nej, män kommer ju alltid vid sex så vad finns det att ansvara för?

• Anonym (mmm)

Är man i en kärleksfull relation anser jag att man stöttar varann och ser till att båda tycker sexet är tillfredsställande. 

Har man bara casual sex får man kanske ta ett större ansvar för sig själv, oavsett kön

Svar på tråden Är kvinnor ansvariga för männens orgasm tycker ni?