• Trx

Få honom att lämna sin fru

Hej!

Jag har just nu ett förhållande med en gift man. Vår relation är helt underbar med mycket skratt, sex och djupa intellektuella samtal. Tyvärr kan jag inte få honom att lämna sin fru trots att hon är okultiverad, lat och gnällig. Igår efter vårt besök på teatern (officiellt som vänner) försökte jag få honom att se hur mycket lyckligare han skulle vara med mig utan, för att vara snäll, att ta upp hans frus många dåliga sidor. Hans svar kan bäst beskrivas som undvikande. 

Vad jag behöver är råd angående hur jag ska kunna få honom att lämna sin fru för mig. Vad ska jag säga? Hur ska jag ta upp det? Finns det någon med liknande erfarenhet som har ett bra förslag?

• Svar på tråden Få honom att lämna sin fru
  • Anonym (?)
    Anonym (Menat?) skrev 2020-01-04 22:10:45 följande:

Det bästa jag tror du kan göra är att avsluta med honom. Är det menat att det ska bli ni kommer det bli ni. Men det måste få ta sin tid och gå rätt till! Vill han ha dig som mer än älskarinna kommer han sakna dig och kanske till slut lämna det han har nu...

Lycka till!

+1
  • CitronTulo

Om han ville vara med dig på riktigt så skulle han såklart lämna sin fru och vara det! Med andra ord så vill han inte vara din på riktigt eftersom han inte vill lämna sin fru.. Så det du har att välja på är om du vill vara någons leksak eller hitta någon som vill vara din på riktigt.

• Trx
    Anonym (Menat?) skrev 2020-01-04 22:10:45 följande:

Det bästa jag tror du kan göra är att avsluta med honom. Är det menat att det ska bli ni kommer det bli ni. Men det måste få ta sin tid och gå rätt till! Vill han ha dig som mer än älskarinna kommer han sakna dig och kanske till slut lämna det han har nu...

Lycka till!

Bra tips
    Tack 
  • Anonym (?)

Min sambo tog lång tid på sig innan han lämnade sin fru. Han var inte mentalt redo, han bävade för vad barnen skulle säga och tycka. Vad dom skulle göra med huset mm. Han hade slutat älska henne innan jag kom in i bilden, jag var språngbrädan ut ur äktenskapet. Nu har vi varit ett par i flera år och trivs väldigt bra ihop, vi är lyckliga.

Det är inte ofta det slutar bra när man är älskarinna, du måste vara beredd på det. Jag hade precis gett upp hoppet, när han ringde mig och sa att "nu har jag sagt att jag vill skiljas". Vi träffades inget mer förrän hon hade flyttat. Då började vi dejta på riktigt.

• Stockholm32

Men lägg ner... Du kan inte övertala någon att vara med dig. Den inställningen och resonemanget du för får mig att tänka på Glenn close.

Man övertalar inte människor till att älska en. Det är en helt sjuk tanke. Och han vill uppenbarligen inte vara med dig. Inse det. Acceptera det.

Och jo... jag vet hur det är att vara den andra kvinnan. Men det är skillnad på att vara den andra kvinnan och att helt förlora förståendet.

• Trx
    Anonym (Ullis) skrev 2020-01-04 21:13:44 följande:
    Haha, och "din" gubbe har lämnat sin fru?
    Nej, just det.
    Jag har inte en gubbe utan en man. 
    Och din gubbe hade föredragit mig 1 000 000 x framför dig. 
  • Anonym (Menat?)
    Anonym (?) skrev 2020-01-04 23:00:10 följande:

Min sambo tog lång tid på sig innan han lämnade sin fru. Han var inte mentalt redo, han bävade för vad barnen skulle säga och tycka. Vad dom skulle göra med huset mm. Han hade slutat älska henne innan jag kom in i bilden, jag var språngbrädan ut ur äktenskapet. Nu har vi varit ett par i flera år och trivs väldigt bra ihop, vi är lyckliga.

Det är inte ofta det slutar bra när man är älskarinna, du måste vara beredd på det. Jag hade precis gett upp hoppet, när han ringde mig och sa att "nu har jag sagt att jag vill skiljas". Vi träffades inget mer förrän hon hade flyttat. Då började vi dejta på riktigt.

Härligt att höra din story! Hur länge träffades ni innan han vågade ta klivet fullt ut?
  • Anonym (vg)

Har du provat att ställa ultimatum. Du eller frun?

• Trx
    Anonym (?) skrev 2020-01-04 23:00:10 följande:

Tack för solskenshistorian! 
  • Trx
    Anonym (vg) skrev 2020-01-04 23:29:52 följande:

Har du provat att ställa ultimatum. Du eller frun?

Nej inte än men tror jag ska säga att han måste välja mig eller frun. Ska tänka lite på det innan jag bestämmer mig. 
Svar på tråden Få honom att lämna sin fru