Inlägg från: Barbro45 |Visa alla inlägg
  • Barbro45

Mamma kastar ut mig

Nu tror jag att det här inte är riktigt på allvar. Men, men, vi kan förutsätta det. Du är 23 år, alltså myndig sedan fem år, du har valt att inte fullfölja dina gymnasiestudier, du får månadspeng (från vem?). 

Ja, din förälder har all rätt att be dig flytta. En förälders försörjningsplikt upphör när du fyllt 18 år, om du då fortfarande går i gymnasiet så är det vid 21 år. Du är förbi alla gränser i det avseendet.
    Du måste nu antingen skaffa dig ett jobb eller börja studera med hjälp av lån och bidrag från CSN, likadant som alla andra unga måste göra. Lycka till i ditt nya liv.

• Barbro45
    Anonym (Utkastad) skrev 2020-01-05 08:26:43 följande:
    Jag skulle jobba om det var möjligt. Är ju typ chanslös utan utbildning. Men plugga är liksom inget för mig. Men måste säkert försöka någongång..

Har du försökt få ett jobb? Städning, dogwalking, barnvakt är sånt som inte kräver gymnasieutbildning. Vilken typ av svårigheter var det som gjorde dig utbränd under gymnasiet? Har du kommit tillrätta med dessa eller känner du att du behöver hjälp att ta tag i dessa?

Ni är två vuxna som bor tillsammans just nu, då hjälper man inte till, man tar din del av det som behöver göra. Då du inte bidrar ekonomiskt bör du ta den största delen av städning, tvätt, matlagning. Att du inte gjort det är säkert en av orsakerna till att din mor tröttnat. Hon har länge fått  försörja och sköta om en vuxenbebis.

Svar på tråden Mamma kastar ut mig