• Iindaa

    Vägrar napp på natten..hjälp

    Hej.

    Ja som rubriken säger, jag behöver hjälp.

    Detta är mitt tredje barn, hon är nu 3 månader gammal och totalt olika sina systrar. Hon vägrar napp, något ingen av de andra gjort så nu vet jag inte vad jag ska göra för att få några timmars sömn.

    Hon anvönder mej som en levande napp på natten så när hon vaknar i in säng så får jag sätta mej upp och ge henne bröstet så hon kan somna om vilket inte bara stör min sömn utan även förstör min rygg. Under dagen kan hon ta napp om man har tur och i vagnen tar hon alltid nappen.

    Har ni några tips på nappar som funkar eller vad jag ska göra? Har testat flera olika sorters nappar men hört att det ska finnas någon napp som är lik ett bröst?

    Mvh linda

  • Svar på tråden Vägrar napp på natten..hjälp
  • Clementinan

    Så har det varit för mej oxå, men det var mina två första barn som vägrade napp, men mitt tredje barn tog nappen direkt. Vet att jag försökte med olika nappar på de två första, men de ville bara ha bröstet. Vet inte om det var det som gjorde skillnad med trean, men vi gav henne napp redan när hon bara var nån vecka gammal. Men jag tror det är så bara, att vissa barn tar napp andra inte. Ett tips är att ligga ner och amma, då kanske du kan slumra lite själv. Jag har lätt för att somna o har sovit med alla tre när de ätit på bröstet. Nu har vi tredje barnet i ett babynest. Jag lyfter bara ur henne o ammar o lyfter tillbaka henne igen när jag vaknat till o märker att hon släppt bröstet. Hoppas du får sova snart. Det är jobbigt att va i det, men det blir bättre.

Svar på tråden Vägrar napp på natten..hjälp