• Mon 6 Jan 2020 00:49
    1498 visningar
    37 svar
    37
    1498

    IVF 2020 vilka kör?

    Hej!

    Har gjort äggplock förra året i slutet av November, vart överstimulerad så har fått vila lite, imorgon väntar sista tabletten av provera för att framkalla mens sedan kör jag letrozol och sedan återför dom ett ägg må kanske vara om 1-2 veckor.

    Har vi IVF:are här som kör?

  • Svar på tråden IVF 2020 vilka kör?
  • Mon 6 Jan 2020 14:32
    #1

    Jag ska göra min fjärde IVF behandling nu i januari (hoppas jag). De första två fäste inte och i min senaste IVF så missade jag att ta en spruta i rätt tid, vilket gjorde mig så himla ledsen och arg eftersom vi ju bara hade fått tre försök. Nu har jag laddat ner en app som kommer hjälpa mig genom hela behandlingen. Jag har hört att de som gör behandlingen på Livio får den här appen med i priset på sin IVF men jag gör min på Stockholm IVF och köpte den själv på Appstore men det är det lätt värt. Den heter Bonzun IVF och jag kan tipsa er som gör IVF att ladda ner den även om den kanske är lite dyr. Jag tycker själv att det är svårt att komma ihåg allt som de säger till mig när jag är på kliniken och det är jätteskönt att kunna kolla upp saker själv i lugn och ro hemma. Håller tummarna för er andra som kör! Vilka IVF poddar lyssnar ni på förresten?

  • Mon 13 Jan 2020 14:11
    #2

    Vi var på äggplock i fredags och har ET nu på onsdag :) Första försöket efter att vi har försökt på egen hand i 2 år. Ofrivilligt barnlösa, kärnfriska och 33 år gamla.
    Man går och hoppas och halvt tror att NUUU löser det sig men försöker intala mig att det kan gå åt skogen också...

  • Wed 15 Jan 2020 18:50
    #3

    Hej!

    Jag vill gärna följas åt.

    Jag är 31 år och min man är 44 år

    Vi kör på heminsemination sedan 1,5 år tillbaka då vi har problematik med att ha sex.

    Jag har haft barnlängtan sedan jag va 14.

    Jag och min man har försökt i 8 år nu.

    Jag och maken gjorde utredning förra sommarn/hösten. Vi fick då reda på att jag har ärrbildning på min ena äggstock som komplikation från min GBP 2017. Och att jag har tydligen problem med sköldkörteln. Så det blev lite utdraget med att hitta rätt dos med levaxin. Plus att min man har få spermier.

    Vår läkare rådde oss då till IVF då det ser ut som att vi har ganska små odds att bli gravida själva.

    Vår remiss mottogs på RMC i Malmö i slutet på november och detta går inom vårdgarantin. Så nu väntar vi bara.....

    Tycker man gör inget annat än att vänta.

    Vänta på ägglossning, vänta på BIM

    Vänta på posten.

    Samtidigt som man möter gravidmagar, småbarn, barnvagnar och gravidbesked på instagram/Facebook om vart annat.

    Under denna tiden som vi försökt har människor i vår närhet både fått nummer 1,2 och 3.

    Tillochmed folk som sagt att de aldrig vill ha barn för att dom hatar barn. Dom har hunnit få barn......

    Blääääää

    Finns på instagram 1plus1villbli3

    Puss!

  • Wed 15 Jan 2020 19:05
    #4

    Ja det sista du skrev känner jag verkligen igen! Väntan väntan väntan och att omges av par, vänner och familjemedlemmar som inte gör annat än att producera barn. Och många i min omgivning fortsätter att påpeka ?ni då! När kommer barnen???, eller så skämtar de lite kring allt... det känns bara som att folk inte tänker ett steg längre - de kanske är barnlösa av en anledning..?

    Idag var det ET för oss i alla fall! Och oj va jag hoppas att vår lilla blobb fastnar och växer där inne nu ..!

  • Fri 31 Jan 2020 22:42
    #5

    Hej! Jag är nu inne på mitt tredje IVF-försök. Det första gjorde vi hösten 2017 och sedan ett nu i november 2019. Det senaste hade vi äggplock den 20/1 och satte sedan tillbaka ett befruktat embryo den 22/1. Jag är alltså nu på ruvardag 9 och håller på att bli smått galen av denna väntan till testdag som är nästa fredag den 7/2. Är så orolig att det inte gått vägen denna gång heller samtidigt som jag ibland tror att jag är gravid. Funderar på att testa lite tidigare men vet inte om jag vågar. Vill veta samtidigt som jag inte vill om det visar sig negativt. Hoppas så att det denna gång gått vägen, att det just nu växer en liten bebis i mig...

  • Sat 1 Feb 2020 17:10
    #6

    Insättning av blasto i måndags ???? pos gravtest redan nu!!

  • Sat 1 Feb 2020 19:01
    #7

    Hej! Gjorde mitt första försök i oktober och blev också överstimulerad. Nästa cykel blir det nytt försök med menopur istället för gonal-f.

  • Sun 2 Feb 2020 16:21
    #8

    Vi har precis gjort klart utredningen och remiss för ivf ska skickas in. Hur lång tid tog det för er som gått via landstinget att få arta igång efter i skickad remiss?

  • Tue 4 Feb 2020 14:51
    #9

    Jag satt in embryo (5dagars) i fredags 31/1... denna väntar är helt hemsk..

    Detta är vårat andra försök

  • Tue 4 Feb 2020 14:52
    #10

    Jag mår illa och har huvudvärk, någon mer som upplevt det? Tänker om det kan vara pga lutinusen?

Svar på tråden IVF 2020 vilka kör?