IVF 2020 vilka kör?
Hej alla,
Hoppar in här,har lite tankar och funderingar. Vi är inne på IVF försök nr 2. Vår problematik har och är väl att äggen slutar dela sig.det konstaterade från början att spermierna är lite få och sega.Jag har hög ägg reserver men vem vet om alla ägg är skit nu när problemet verkar grunda sig i annat..Vem vet.Har varit gravid en gång tidigare men det var för många år sen och inte med samma man. Hur som helst, på första ivf försökte så blev 9 ägg befruktade av många ägg,inga till frysen efter 5 dagar.Allt blev svart.Var helt förstörd.Omgång nr 2 så blev jag överstimulerad, trots att dom ville ha ner antalen så det blev totalfrys.Av ännu fler ägg och lika många befruktade så blev det bara 1ägg till frysen.Vi blev så lyckliga över att allt inte blev kolsvart igen.Såklart är jag livrädd för upptinning besvikelse och dylikt. Dom sa att jag kommer ta en spruta och tajma in i naturlig cykel.Att man får en spruta och insättning 5 dagar senare. undrar om någon har erfarenhet och kan dela med sig?Hur går det till?Och är det ofta ägget inte orkar med upptining?Kram