• nypan78

IVF 2020 vilka kör?

Hej
    jag kör igen efter ett tufft 2019 IVF, FET och en spontan graviditet som slutade i vecka 16. Är redan 41 år nu så chanserna är rätt små.
    Hade rätt dålig respons på medicinen denna gång också (menopur o gonal f) så får spruta i 16 dagar - men hoppas på ett gäng ägg innan vi åker till Uppsala på måndag!

• nypan78

Hej
    jag kör igen efter ett tufft 2019 IVF, FET och en spontan graviditet som slutade i vecka 16. Är redan 41 år nu så chanserna är rätt små.
    Hade rätt dålig respons på medicinen denna gång också (menopur o gonal f) så får spruta i 16 dagar - men hoppas på ett gäng ägg innan vi åker till Uppsala på måndag!

• nypan78

Hej

• nypan78

Jag fick tillbaka 2 blastocyster idag. Och så använde man även embryoglue...hoppas nu!

• nypan78
    Merymo skrev 2020-02-15 22:45:38 följande:

Hoppar också in! ????Haft en liten resa nu. Försökt bli gravid sen tidig 2016. Påbörjade utredning augusti 2018. Har haft ägglossningsstimulering i lite över 1 år på privat klinik (letrozol och gonal f). Remiss för ivf skickad och besvarad av RMC. Skulle haft första möte den 18/2, men senaste hormonstimuleringen resulterade i 12 mogna folliklar. Vanligtvis ska det endast bli 1 ägg, möjligtvis 2. Hade en låg dos på 75 enheter gonal f men det blev explosion.

Så ganska akut fick vi ta beslut att betala privat IVF. Kostsamt, men värt varenda krona om det blir en bebis i slutet av året! Så nu avbokades RMC. Har genomgått äggplockning 12/2 , 9 ägg varav 6 blev befruktade. Men så ringde de på alla hjärtans dag och sa att 5 st inte utvecklas som de vill och det finns en som är jätte fin och de vill inte vänta till dag 5. Så på alla hjärtans dag fick jag tillbaka ett 2 dagars embryo. Går på lutinus som ger mig de värsta biverkningarna.. svullen mage, ont, ser ut som att jag är i 6 månaden.... och längtar till 2 mars då jag ska ta grav test.

Vilken dag har ni fått information att ta test?

Har testdag 18 dagar efter ägguttag!
Svar på tråden IVF 2020 vilka kör?