• yoda90

IVF 2020 vilka kör?

???? IVF-ICSI. SYSKONFÖRSÖK????

hej allesammans !

Kvinna 30 år gammal, man på 36 år.

Ett gemensamt barn via IVF RMC LINKÖPING.

Han har 2 barn sen tidigare men hans simmare är för slöa. Jag är fullt frisk.

Vi har idag tagit alla prover och hoppas på att de inte ska vara något avvikande. Ser allt bra ut så skickar doktorn Remiss till Nordic IVF Malmö ???? om ca 2-3 veckor. Och då får vi även ett till besök hos doktorn för ett mer planerat möte och upprepning utav alla mediciner osv :)

Jag körde kortmetod sist, Gonal-f , lutinus och sen Orgalutran. Och de blir troligtvis likadant denna gången också.????

• yoda90
    Merymo skrev 2020-02-17 20:28:01 följande:

Hej!! Är det landstingsbekostat eller betalas privat?? Undrar för jag gjorde min IVF där och bekostade det själv för att jag hamnade i en situation där jag hade många ägg och då möjlighet till slut IVF.

Rmc linköping var landstingsbekostat.

Hade 3 försök men klarade på första att gå igenom en hel graviditet och föda en dotter.

Nu denna gång bekostar vi ett paket med 2 försök på 52.000 :)
  • yoda90
    Merymo skrev 2020-02-17 21:40:17 följande:

Åh vad fint! Kul att höra att det gick bra på första. :) :) Man får inte landstingsbekostat för syskon?

Nordic IVF i Malmö (limhamn) är jätte fina. Har gått på utredning och behandling på deras "systerklinik". Då jag utvecklade extremt många ägg så konverterade de min behandling och flyttade mig till nordic IVF. Hoppas att RMC Malmö är lika trevliga och omhändertagande om denna gång inte leder till graviditet.

Hoppas att det ser bra ut för er så att ni får remissen skickad snart!

Nej man får ju tyvärr inte de, men de gör oss ingenting att vi får bekosta själva. :)

Hoppas allt blir bra för er också :) håller tummarna.
Svar på tråden IVF 2020 vilka kör?