• Eza

    Flaskmata bland folk

    Någon som ammat när de varit ensam med bebis men flaskmatat när det varit andra i närheten? Jag vill amma men kan absolut inte tänka mig att amma när andra än jag och min partner ser.. lösning? :(

  • Svar på tråden Flaskmata bland folk
  • Anonym (Amningsrum)

    Finns amningsrum på de allra flesta köpcentrum och affärer.

  • Anna545

    Känner likadant. Enda lösningen jag har är att inte vara iväg så länge att jag måste amma bebis, så inte mer än 2, max 3 timmar. Ammar precis innan och ska vi va borta länge så ammar jag i bilen, om vi är hemma hos någon går jag undan och ammar, i sovrummet till exempel. Blir skönt sen när man slipper, kan känna mig illa till mods när jag är ensam och ammar också ibland, vet inte varför.

  • Anonym (Amningsrum)
    Anna545 skrev 2020-01-06 02:21:47 följande:

    Känner likadant. Enda lösningen jag har är att inte vara iväg så länge att jag måste amma bebis, så inte mer än 2, max 3 timmar. Ammar precis innan och ska vi va borta länge så ammar jag i bilen, om vi är hemma hos någon går jag undan och ammar, i sovrummet till exempel. Blir skönt sen när man slipper, kan känna mig illa till mods när jag är ensam och ammar också ibland, vet inte varför.


    Du har aldrig funderat på att gå till ett amningsrum när du är borta? Brukar bara finnas 2 fåtöljer i de rummen så det brukar vara max 2 mammor i rummet samtidigt.
  • Anna545
    Anonym (Amningsrum) skrev 2020-01-06 02:30:23 följande:

    Du har aldrig funderat på att gå till ett amningsrum när du är borta? Brukar bara finnas 2 fåtöljer i de rummen så det brukar vara max 2 mammor i rummet samtidigt.


    Har social ångest så tror inte jag skulle känna mig bekväm med det heller, om den andra mamman skulle få för sig att börja prata om vädret eller nåt. Är amningsrummet helt ledigt så funkar det ju.
  • Anonym (Amningsrum)
    Anna545 skrev 2020-01-06 02:41:44 följande:

    Har social ångest så tror inte jag skulle känna mig bekväm med det heller, om den andra mamman skulle få för sig att börja prata om vädret eller nåt. Är amningsrummet helt ledigt så funkar det ju.


    Det är aldrig någon som börjat prata med mig när jag suttit där inne, man har fullt fokus på sin bebis.
  • Jsv17

    Jag har ammat i tex provhytten på Lindex, amningsrum, gått ut i bilen. Vill man inte amma bland folk man inte känner så brukar det finnas massor med lösningar om man är lite kreativ. Sen i mitt fall, även om jag är obekväm med det, så har jag ändå ammat ?offentligt? om min bebis har blivit panikhungrig med amningsjal.

    Det finns även sådana här ?covers? att köpa den här tyckte jag såg riktigt smart ut och funderar på att köpa till ev. syskon prefekt att slänga med under vagnen så kan man alltid ändå sätta sig på nån lite lugnare plats och har skydd.

    kooicover.com/

    Det går att lösa, min son tog även flaska men bara bröstmjölk på större tillställningar brukade jag då ta med flaska och mjölk för att det var enklare men det krävdes lite mer planering, och man måste kunna värma och sånt då jag inte ville använda ersättning. Men att varva amning och flaska går jättebra om man får det att fungera så det kan du absolut försöka med om detts är något du känner känns jobbigt <3


    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Flaskmata bland folk