Anonym (Kåt och våt) skrev 2020-01-06 14:07:12 följande:
Det måste finnas någon mer kvinna än jag som är ärlig om varför vi väljer att ha string. Ni påminner om de kvinnor som måste ha urringat för att de annars blir sååå varmt. Kom igen nu erkänn det är inget fel i att vilja känna sig sexig.
Jag är ärlig. När jag vill vara sexig är jag sexig och inget fel i det... då tar jag på mig en snygg klänning, kanske med mycket urringning som du nämner... dock sällan string i det läget, det får mig att känna mig lite obekväm i min nakenhet under en kortare klänning. Där satsar jag hellre på sexig spetstrosor som skär snyggt över skinkan vilket är det som ser snyggast ut på mig.
När jag var yngre kände jag mig sexigare med string i vardagslag. Men kan helt ärligt säga att min vardag i uniformsyrke helt tagit död på det där. Plus att jag är lyckligt gift och får ligga när jag vill, oavsett hur jag ser ut. Fortfarande kul att känna sig sexig emellanåt, men jag använder inte längre string för den känslan, string känns så 2002 för mig. Det är inte tonårs-sexig jag vill känna mig. Inte heller använder jag för mycket smink eller pushup-BH varje dag. Känner mig sexigare i kläder som framhäver Min kropp snyggt.