• Anonym (sekreteraren)

    Vem borde jag välja?

    Jag har två käresta.
    Den ena är mig nära, mina barn nära, social och närvarande men sexuellt som vaniljglass . . . . den andra, som bor på annan ort, är intensiv, full av kärlek och nyfiken på det mesta och hen bygger vår relation på den intimitet vi tillsammans upptäcker i sängkammaren.
    Detta har pågått ett tag och i mig växer en skam över att jag inte lyckas välja vem av dem jag måste vara utan eftersom situationen är ohållbar.
    Jag tar tacksam emot goda råd eller delar erfarenheter.

  • Svar på tråden Vem borde jag välja?
  • Anonym (Bekänn för båda)

    Bekänn för båda vid ungefär samma tillfälle att du har en käresta vid sidan av och att du vill fortsätta att älska båda.

    Den som verkligen älskar dig kommer att stanna kvar. Den andra försvinner. Troligen förlorar du båda, men i den bästa av världar är båda tillräckligt öppensinniga och toleranta för att vilja fortsätta vara med dig.

  • Anonym (tobbe)

    Enkelt du berättar för dom att du har en annan så får dom välja om dom vill ha dig när du är otrogen för troligen vill din man inte det och då är det bättre att han får hitta någon som älskar honom. Det verkar bättre att du hittar någon som gillar öppna förhållanden.

  • Anonym (Camilla)

    Varför har du dragit in dina barn i denna soppa?

  • Smecker

    Vad är anledningen till att du bara kan välja en?


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (sekreteraren)

    Hej där ni som läst och svarat.
    Det gömmer sig en moral i mig som önskar att jag kunde välja . . . . . men . . . . . Jag tycker om båda två på olika vis och bägge är viktiga. I den bästa av världar kunde en relation med två sådan här partners fungera(förmodligen finns det sådana relationer) men här och nu tror jag inte att det låter sig inte göras(visst, det är en gissning). I mig finns en sorg över sakernas tillstånd och jag vet faktiskt inte hur det kommer att sluta. Kan hända har någon av erfarenheter som liknar den här?

  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (sekreteraren) skrev 2020-01-08 22:21:42 följande:

    Hej där ni som läst och svarat.
    Det gömmer sig en moral i mig som önskar att jag kunde välja . . . . . men . . . . . Jag tycker om båda två på olika vis och bägge är viktiga. I den bästa av världar kunde en relation med två sådan här partners fungera(förmodligen finns det sådana relationer) men här och nu tror jag inte att det låter sig inte göras(visst, det är en gissning). I mig finns en sorg över sakernas tillstånd och jag vet faktiskt inte hur det kommer att sluta. Kan hända har någon av erfarenheter som liknar den här?


    Visst, det finns det säkert. Men då är förmodligen alla inblandade införstådda i situationen och fine med det.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (sekreteraren) skrev 2020-01-08 22:21:42 följande:

    Hej där ni som läst och svarat.
    Det gömmer sig en moral i mig som önskar att jag kunde välja . . . . . men . . . . . Jag tycker om båda två på olika vis och bägge är viktiga. I den bästa av världar kunde en relation med två sådan här partners fungera(förmodligen finns det sådana relationer) men här och nu tror jag inte att det låter sig inte göras(visst, det är en gissning). I mig finns en sorg över sakernas tillstånd och jag vet faktiskt inte hur det kommer att sluta. Kan hända har någon av erfarenheter som liknar den här?


    Visst, det finns det säkert. Men då är förmodligen alla inblandade införstådda i situationen och fine med det.
  • Oerhörd
    Anonym (sekreteraren) skrev 2020-01-08 22:21:42 följande:

    Hej där ni som läst och svarat.

    Det gömmer sig en moral i mig som önskar att jag kunde välja . . . . . men . . . . . Jag tycker om båda två på olika vis och bägge är viktiga. I den bästa av världar kunde en relation med två sådan här partners fungera(förmodligen finns det sådana relationer) men här och nu tror jag inte att det låter sig inte göras(visst, det är en gissning). I mig finns en sorg över sakernas tillstånd och jag vet faktiskt inte hur det kommer att sluta. Kan hända har någon av erfarenheter som liknar den här?


    Klart det finns, jag har en liknande relation, men när jag träffade den andra var samtliga införstådda med vad som händer. Det är antagligen väldigt mycket svårare att förklara att man gått bakom ryggen på någon.
Svar på tråden Vem borde jag välja?