• Anonym (Titti)

    Jag jobbar som socialsekreterare för barn och unga - Fråga mig vad du vill

    Jag undrar, hur känns det att veta att människor verkligen hatar dig pga beslut du tagit?

  • Anonym (Titti)
    Anonym (Soctanten) skrev 2020-01-10 22:52:05 följande:
    Ärligt så struntar jag i det.

    Det är sällan någon blir arg över de beslut jag fattat, men det händer och då är det oftast föräldrar som saknar förståelse för sina svårigheter. Jag VET att de beslut jag fattar är för barnets bästa där och då.
    Det händer att det i efterhand visar sig att soc-människan gjorde fel. Att föräldern vinner när det går till rättegång.
    Jag har själv upplevt det, jag vann över soc.

    Satt där i tingsrättssalen med två soc-människor och deras bristfälliga utredning som motpart. Och vann.

    Men antar att du inte under din "karriär" upplevt, för dig, motgångar?
  • Anonym (Titti)
    Anonym (Soc.) skrev 2020-01-11 11:26:36 följande:

    Det normala och naturliga är också att barn ska vara trygga och få kärlek i sin familj.

    Vad gör man då om barnet inte får kärlek och omsorg och utsätts för våld och övergrepp i sin ursprungsfamilj? Låter dem fortsätta växa upp så för att blod är tjockare än vatten?


    Hrrrmmm... Var snäll och kapa inte ts tråd när det för en gångs skull är en riktig soctant som skriver.
  • Anonym (Titti)
    Anonym (Soc.) skrev 2020-01-11 12:30:45 följande:
    Jag deltar i vilka trådar som jag vill. Du kommer däremot att kapa tråden om du gör detta till en fråga om mig.
    Som sagt...
  • Anonym (Titti)
    Anonym (Soctanten) skrev 2020-01-18 22:00:26 följande: