• Anonym (Momsan)

    Hjälp, han ställer ultimatum

    Hej

    Har skilt mej sen en månad tillbaka pga av problem som vi haft hela vårt äktenskap.

    Varit gifta i 14 år har två barn.

    Största och ända problem vi haft har varit svärmor då hon blandat i sej i vårt liv för mycket då hon vägrar acceptera att vi är vuxna, hon hittade på saker och ljög en massa.

    Jag fick nog för han gjorde aldrig något åt det.

    Men nu när han har insett att jag verkligen har haft mod att lämna han så vill han att vi försöker igen men då ställer han ultimatum att jag ska sluta röka och sluta dricka.

    Röka gör jag dagligen men dricka nån gång.

    Kanske ett. Glas vin till maten eller nån öl ute.

    Vet inte hur jag ska göra.

    Känns bara så dumt då jag tycker att ingen kan förbjuda vad en människa ska göra.

    Vi är muslimer men uppvuxna här i Sverige.

    Han kommer från en troende familj men inte jag.

    Han själv har druckit innan men slutat

    Han har aldrig påtalat innan att han har något emot det så jag vet verkligen inte hur eller vad jag ska göra.

    I övrigt var vårt äktenskap bra då det var lungt från svärmors håll.

  • Svar på tråden Hjälp, han ställer ultimatum
  • Aniiee

    DU har redan skilt dig. Varför skulle du gå tillbaka, på "sämre villkor" dessutom, bara för att HAN vill det?


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Momsan)

    Det är just där jag står, är det nödvändigt?

    Ska jag gå tillbaka eller inte?

    Han har aldrig ställt några krav innan under 15 år och helt plötsligt så gör han det

  • Anonym (Momsan)

    Det är just där jag står, är det nödvändigt?

    Ska jag gå tillbaka eller inte?

    Han har aldrig ställt några krav innan under 15 år och helt plötsligt så gör han det

  • Anonym (Kvinna 39)

    Absolut inte, lämna honom därhän! En skilsmässa går man inte igenom lättvindigt, du ska vara glad att ha tagit dig ur det där.

    Det är så man skrattar! Han inbillar sig att ni ska försöka igen, efter en skilsmässa, på hans villkor, som dessutom dikterar hur du ska leva ditt liv? Aldrig!

    Så länge du inte är alkoholist så har han inget att säga om ditt drickande, vilket verkar vara otroligt låg nivå ändå. Dessutom, så länge svärmor lever finns ingen garanti att hon inte börjar lägga sig i igen.

    Nej du, var som sagt glad att du är fri från honom.

  • Aniiee
    Anonym (Momsan) skrev 2020-01-07 17:41:17 följande:

    Det är just där jag står, är det nödvändigt?

    Ska jag gå tillbaka eller inte?

    Han har aldrig ställt några krav innan under 15 år och helt plötsligt så gör han det


    Tänk så här:

    Du köpte ett par klackskor med rosetter på. När du kom hem upptäckte du att en av rosetterna lossnat. Nästa dag går du tillbaka med skorna och får pengarna tillbaka.

    Dagen efter du lämnat igen skorna så ringer butike noch kräver att du ska köpa skorna igen, men nu är också ena klacken av.

    Köper du skorna igen?
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (eh)

    Vänta lite nu...

    DU lämnar honom.

    HAN ställer ultimatum för att DU ska komma tillbaka?

    Hahaha... borde ju vara tvärtom, vill han ha dig tillbaka är det DU som kan ställa ultimatum..

    Gå inte på det. Har man en gång lämnat så finns alltid anledningen kvar, gå inte tillbaka.

  • Anonym (what)

    Ni har på riktigt skilt er? Med blanketter, betänketid och allt vad det innebär? 

    Då ska det ju extremt mycket till för att man går tillbaka. Era barn kommer inte fatta nåt, låt dem få lite stabilitet i nuläget i stället.

    Och om han då börjar ställa ultimatum låter väldigt konstigt. Men jag antar han tycker att han kan bestämma över dig, trots att ni är skilda. Nej, håll dig långt borta låter det som är bäst.

  • Anonym (Momsan)

    Allt är färdigt vad gäller betänkandet, jag bor själv, vi har barnen varannan vecka och så....

    Har har haft svårt att acceptera att jag lämnat han för han tycker att det är ingen stor grej alls och jag ska lägga allt bakom mej och tänka på framåt.

    M

    Men jag inte göra det för jag har blivit sårad u så många år.

    Han har ljugit om att han har löst det med henne men hon har ju fortsatt år efter år.

    Tycker också att eftersom det var jag som lämnat så är det jag som ska ställa krav på han och inte han på mej.

Svar på tråden Hjälp, han ställer ultimatum