• Anonym (Momsan)

Hjälp, han ställer ultimatum

Hej

Har skilt mej sen en månad tillbaka pga av problem som vi haft hela vårt äktenskap.

Varit gifta i 14 år har två barn.

Största och ända problem vi haft har varit svärmor då hon blandat i sej i vårt liv för mycket då hon vägrar acceptera att vi är vuxna, hon hittade på saker och ljög en massa.

Jag fick nog för han gjorde aldrig något åt det.

Men nu när han har insett att jag verkligen har haft mod att lämna han så vill han att vi försöker igen men då ställer han ultimatum att jag ska sluta röka och sluta dricka.

Röka gör jag dagligen men dricka nån gång.

Kanske ett. Glas vin till maten eller nån öl ute.

Vet inte hur jag ska göra.

Känns bara så dumt då jag tycker att ingen kan förbjuda vad en människa ska göra.

Vi är muslimer men uppvuxna här i Sverige.

Han kommer från en troende familj men inte jag.

Han själv har druckit innan men slutat

Han har aldrig påtalat innan att han har något emot det så jag vet verkligen inte hur eller vad jag ska göra.

I övrigt var vårt äktenskap bra då det var lungt från svärmors håll.

• Svar på tråden Hjälp, han ställer ultimatum
  • Anonym (Momsan)

Det är just där jag står, är det nödvändigt?

Ska jag gå tillbaka eller inte?

Han har aldrig ställt några krav innan under 15 år och helt plötsligt så gör han det

• Anonym (Momsan)

Det är just där jag står, är det nödvändigt?

Ska jag gå tillbaka eller inte?

Han har aldrig ställt några krav innan under 15 år och helt plötsligt så gör han det

• Anonym (Momsan)

Allt är färdigt vad gäller betänkandet, jag bor själv, vi har barnen varannan vecka och så....

Har har haft svårt att acceptera att jag lämnat han för han tycker att det är ingen stor grej alls och jag ska lägga allt bakom mej och tänka på framåt.

M

Men jag inte göra det för jag har blivit sårad u så många år.

Han har ljugit om att han har löst det med henne men hon har ju fortsatt år efter år.

Tycker också att eftersom det var jag som lämnat så är det jag som ska ställa krav på han och inte han på mej.

• Anonym (Momsan)

Han har inte använt barnen förutom att har sagt till dom att allt är mitt fel för att jag inte älskar honom.

Jag vill gå framåt bara, och inte leva det livet jag gjort.

Jag vill inte att nån tittar på mej som om jag var ett litet barn.

Jag är vuxen, har barn, och kan bestämma sj vad som är bra och inte bra.

• Anonym (Momsan)

Jag vet att det är jag som lämnat han pga av att han inte ville se vårt problem, det är jag som då ställa krav och ultimatum om vi ska försöka igen... Vad han vill med detta vet jag inte.

Men jag kommer aldrig leva med någon som ska bestämma vad jag får och inte får göra.

Både han och svärmor har sagt till barnen att allt är mitt fel att jag inte vill acceptera vissa saker.

Men fan acceptera att Jag vill leva ett normalt liv och ha ett normalt äktenskap.

• Anonym (Momsan)

Jag har funderat och funderat.

Självklart älskar jag han o kommer alltid att göra det.

15 år känns ändå länge att leva med en och samma person, man har ju ändå byggt upp något.

Jag ville få han att inse hur mycket svärmor påverkar vårt liv.

Han säger att han ser saker och ting på annat sätt nu.

Pratade med han ikväll om att försöka, ge det lite tid.

Jag sa till han att om jag vet till 100% att han kommer ändra sitt beteende mot henne så kan jag försöka igen.jag velar också då jag är rädd att vi hamnar på ruta 1 igen.

Men nu vet inte han om det är bara vanan vi har att leva ihop, men han älskar mig men är förvirrad av hur han känner.

Svar på tråden Hjälp, han ställer ultimatum