• Näng

    Berätta för exet om nya, råd!

    Hej!

    Jag har lämnat en stormig relation. Separerade för två år sedan men turer med suicidförsök samt att vägra skriva på äktenskapsskillnad har gjort att det dragit ut på tiden. Nu har iallafall tingrätten avkunnat dom till min fördel, vi är skilda till slut.

    Men till min fråga, jag träffade en man i början av december. Blev hals över huvud förälskad, aldrig varit med om detta och mannen i fråga har inga likheter med tidigare relationen. Jag är så kär att jag känner att jag nästan har svårt att tänka klart.

    Mina tonåringar vet om mannen men ej träffat honom. Jag har också ett barn i förskoleåldern. Tänker att de ska få träffa honom om ett tag men jag vill träffa honom själv ett tag först. Men när eller om hade ni berättat för exet?

    Sist när jag testade dejta, och då var det inget seriöst eller kärlek med i bilden, försökte exet suicidera och blev tvångsinlagd.

    Jag tänker att jag bör berätta det när det är dags för den nye att träffa barnen, typ dagen innan. Hur hade du gjort?

  • Svar på tråden Berätta för exet om nya, råd!
  • annabellelee

    Ni har träffats en månad, så lugna dig lite med planerna på att träffa barn och ex osv.

    Vad gäller exet tror jag inte att det finns något bra sätt. Ta det långsamt, låt honom förstå själv så blir det kanske mindre av en chock.

  • annabellelee

    Ni har träffats en månad, så lugna dig lite med planerna på att träffa barn och ex osv.

    Vad gäller exet tror jag inte att det finns något bra sätt. Ta det långsamt, låt honom förstå själv så blir det kanske mindre av en chock.

  • annabellelee

    Ni har träffats en månad, så lugna dig lite med planerna på att träffa barn och ex osv.

    Vad gäller exet tror jag inte att det finns något bra sätt. Ta det långsamt, låt honom förstå själv så blir det kanske mindre av en chock.

  • Ful Anka

    Jag kan också tycka att du ska ta det lite lugnt nu. Man brukar låta det ta ett par tre månader innan man kan säga att man ska träffa respektive familj osv. Detta för att man ska se om förhållandet kan ha en chans efter man knullat av sig den värsta ensamheten.


    This is my life and I don't care
  • meicc

    Håller med, en månad är ingenting och vänta tills den där yra förälskelsen lagt sig. Lättare att tänka klart och smart då. Extra viktigt när ditt ex uppenbarligen inte mår bra och resultatet av det kan sätta barnen i en fruktansvärd situation.

    Njut av kärleken i hemlighet ett tag, om ni ändå är så säkra på varandra kommer ni att ha gott om tid att vara tillsammans öppet sedan.

Svar på tråden Berätta för exet om nya, råd!