• Snoffi83

    Bf juli-Sept 2020 35+

    Hejsan

    Vet att det finns flera grupper för just bf juli - Sept 2020 men har inte sett ngn för oss som är över 35 =).

    Jag är 36 år fyller 37 I maj väntar första barnet runt 11 Aug och känner mig för tillfället lastgammal haha och känner mig totalt livrädd för både MF/Ma och för att bli en gammal tråkig mamma????. Någon mer än jag?? =)

  • Svar på tråden Bf juli-Sept 2020 35+
  • Novanex

    Hejsan.

    Plussade den 11e Januari på BIM efter 3 dagars illamående. gick in i v 6 igår så är i 5 + 1. Försöker njuta av att äntligen vänta liten igen men oroar mig tyvärr rätt mycket för mf men de är ju bara att hoppas på de bästa och njuta så gott man kan medan <3

    37 är jag iaf och pappan är 42. Det är en riktig sladdis för mig då jag har en son på snart 21 och en dotter på 18 (19 när mini kommer). Makens första <3 Vi har varit ilag i snart 8 år o gifta i 3.

    Lycka till allesammans. Roligt att kunna följas åt!

  • Novanex

    Hur mår ni alla?

    Här är de illamående till och från hela dagarna men sluppit kräkas än så länge. Men ingen super aptit

    Ömma bröstvårtor o en hel del växtvärk oftast på kvällarna..

  • SoSk82
    Novanex skrev 2020-01-19 19:46:26 följande:

    Hur mår ni alla?

    Här är de illamående till och från hela dagarna men sluppit kräkas än så länge. Men ingen super aptit

    Ömma bröstvårtor o en hel del växtvärk oftast på kvällarna..


    Hej!

    Har också varit extremt illamående, fick Lergigan comp utskrivet idag och jag säger bara "Halleluja!!" :D

    Mina bröst är jätteömma och jag har växtvärk heeeela tiden. Fjärde barnet.
  • Anonym (42 åring)

    Missat denna tråd...

    Är 42 och väntar mitt 5 barn plus har två bonusar .

    Detta blir mitt andra med min nya man.

    Ska göra Nipt.

  • Anonym (Lo12)

    Nä hörrni. Nu är det dags att skaka liv i den här gruppen igen????. Hur går det för alla. Jag kom bort FL lite då tillvaron kraschade fullständigt i slutet av januari. Från lyckligast i världen till jäkligt tung väg att gå. Just nu är status gravid v21 och nyskild( bestänketid pågår). Man tror man känner den man levt ihop med i nästan 10 år men tji fick jag. Efter en enorm förtroendekris ( inte otrohet) så kände jag att jag kunde vara kvar. Känslor borta fullständigt och alldeles för mycket som hänt. Det var även ett läge där jag funderade på om jag verkligen kunde behålla det efterlängtade barnet. Men det gjorde jag ändå efter mycket stöd från min familj. Nu väntar nya utmaningar och små små steg framåt. Hoppas ni alla har det bra och att det går framåt för er. Kram

  • reptilina

    Jag är gravid v 27 och orolig över hela Corona-situationen. Hur kommer det att vara i juli då jag ska föda? Kommer jag bli smittad innan? Kommer min man (riskgrupp) bli smittad? Det som lever får se. Och fram till dess så jobbar vi vidare hemifrån :/

  • Mint

    Jag skriver gärna i den här tråden, vågar inte riktigt vara öppen ens i den slutna Facebookgrupp jag är med i...

    Har RUL nästa vecka. Kommer att vara 19+2 då. Har känt den lilla tumla runt i ca 2 veckor nu så hittills känns allt någorlunda ok. Har även hört hjärtslag med appen Shell så jag vet iallafall att den lever.

    Mitt ?problem? är att jag inte växt! Visst kan jag ana magen när jag är naken men har än inte behövt andra kläder! Och då är jag snart halvvägs...? I Facebookgruppen tycker jag folk ser höggravida ut redan. Kan ju inte låta bli att känna lite oro trots att jag också läst att det nog kan vara normalt. Men vad har de andra i sina magar som inte jag har...? Växer min lilla som den ska?

    Är varken tjock eller smal sedan innan.

  • Snurranfian
    Mint skrev 2020-04-22 06:32:21 följande:

    Jag skriver gärna i den här tråden, vågar inte riktigt vara öppen ens i den slutna Facebookgrupp jag är med i...

    Har RUL nästa vecka. Kommer att vara 19+2 då. Har känt den lilla tumla runt i ca 2 veckor nu så hittills känns allt någorlunda ok. Har även hört hjärtslag med appen Shell så jag vet iallafall att den lever.

    Mitt ?problem? är att jag inte växt! Visst kan jag ana magen när jag är naken men har än inte behövt andra kläder! Och då är jag snart halvvägs...? I Facebookgruppen tycker jag folk ser höggravida ut redan. Kan ju inte låta bli att känna lite oro trots att jag också läst att det nog kan vara normalt. Men vad har de andra i sina magar som inte jag har...? Växer min lilla som den ska?

    Är varken tjock eller smal sedan innan.


    Hej alla! Jag är i vecka 19 nu och hade RUL i måndags. Så härligt att få se lill*n! :)

    Jag tycker absolut inte att du ska oroa dig över storleken på magen. Alla är vi olika individer och växer olika fort. I min första graviditet hade jag väldigt liten mage hela graviditeten. Jag tyckte också att det kändes lite jobbigt, men ut kom en helt normalstor pojke. Andra graviditeten var jag större, och även nu i tredje. Magmusklerna är olika vältränade och håller emot olika på personer. En del har bakåtlutad livmoder och andra har lång överkropp och därmed mycket plats för livmodern inne i kroppen. Du känner rörelser och det är ju helt fantastiskt... många gör ju inte det förrän flera veckor senare! Försök njuta! Allt verkar bra!

    Vad är det för app du lyssnar med?
  • Snurranfian
    Anonym (Lo12) skrev 2020-04-21 19:11:00 följande:

    Nä hörrni. Nu är det dags att skaka liv i den här gruppen igen????. Hur går det för alla. Jag kom bort FL lite då tillvaron kraschade fullständigt i slutet av januari. Från lyckligast i världen till jäkligt tung väg att gå. Just nu är status gravid v21 och nyskild( bestänketid pågår). Man tror man känner den man levt ihop med i nästan 10 år men tji fick jag. Efter en enorm förtroendekris ( inte otrohet) så kände jag att jag kunde vara kvar. Känslor borta fullständigt och alldeles för mycket som hänt. Det var även ett läge där jag funderade på om jag verkligen kunde behålla det efterlängtade barnet. Men det gjorde jag ändå efter mycket stöd från min familj. Nu väntar nya utmaningar och små små steg framåt. Hoppas ni alla har det bra och att det går framåt för er. Kram


    Låter tufft och jobbigt att gå igenom det mitt i graviditeten! :( Skönt att du har fint stöd från familj! Kram
  • Mint
    Snurranfian skrev 2020-04-22 08:55:12 följande:

    Hej alla! Jag är i vecka 19 nu och hade RUL i måndags. Så härligt att få se lill*n! :)

    Jag tycker absolut inte att du ska oroa dig över storleken på magen. Alla är vi olika individer och växer olika fort. I min första graviditet hade jag väldigt liten mage hela graviditeten. Jag tyckte också att det kändes lite jobbigt, men ut kom en helt normalstor pojke. Andra graviditeten var jag större, och även nu i tredje. Magmusklerna är olika vältränade och håller emot olika på personer. En del har bakåtlutad livmoder och andra har lång överkropp och därmed mycket plats för livmodern inne i kroppen. Du känner rörelser och det är ju helt fantastiskt... många gör ju inte det förrän flera veckor senare! Försök njuta! Allt verkar bra!

    Vad är det för app du lyssnar med?


    Hej, tack!

    Nej, är nog inte så orolig egentligen (i såfall hade jag såklart ringt) men lite fundersam blir man ju. Det är nog så att jag har rätt bra magmuskler, har från och till varit flitig på gymmet

    Ska bli väldigt spännande att se den lilla figuren i nästa vecka. Längtar! Efter det känns det fritt fram att köpa vagn. Även om jag blir galen på alla val.

    Appen heter Shell. Man får trixa lite men både nu på morgonen och i går kväll lyckades vi höra.
  • reptilina
    Mint skrev 2020-04-22 06:32:21 följande:

    Jag skriver gärna i den här tråden, vågar inte riktigt vara öppen ens i den slutna Facebookgrupp jag är med i...

    Har RUL nästa vecka. Kommer att vara 19+2 då. Har känt den lilla tumla runt i ca 2 veckor nu så hittills känns allt någorlunda ok. Har även hört hjärtslag med appen Shell så jag vet iallafall att den lever.

    Mitt ?problem? är att jag inte växt! Visst kan jag ana magen när jag är naken men har än inte behövt andra kläder! Och då är jag snart halvvägs...? I Facebookgruppen tycker jag folk ser höggravida ut redan. Kan ju inte låta bli att känna lite oro trots att jag också läst att det nog kan vara normalt. Men vad har de andra i sina magar som inte jag har...? Växer min lilla som den ska?

    Är varken tjock eller smal sedan innan.


    Det där är inte konstigt alls. Jag är i v28 och det är först de senaste två veckorna som det börjat synas. Har fortfarande vanliga kläder. Likadant med första barnet. Lång överkropp och bakåttippad livmoder är mina förklaringar.
Svar på tråden Bf juli-Sept 2020 35+