• Rebecca1987

Kan man soc anmäla detta??

Anonym (Anmäld) skrev 2020-01-08 19:19:44 följande:

Ja självklart det förstår jag. I somras cyklade min stora fram och tillbaka på våran infartsväg ca 600m lång och vände uppe vid vägen. Så fort jag såg det så jag till honom och vi var överens att inte cyckla längre än till brevlådan (ca 150m från vägen). Han har suttit i knät på min man när vi körde en inneväg (40kmh begränsning) men det var bara en kort sträcka och ingen trafik. Jag tror min man har en bild på sin fb på denna gång men det var något år sedan. Och jag blev upprörd då jag tänker att en lätt stöt kan utlösa airbagen. Men så allvarligt är det väl ändå inte?

Jo det är illa att ha ett barn i famnen när man kör. En olycka kan fortfarande hända när man kör 40 km/h.
  • Rebecca1987
    Anonym (Anmäld) skrev 2020-01-08 19:26:53 följande:

Jo jag instämmer att det inte är ok. Jag mena bara att det inte var ute på stora vägen. Att man inte ska köra med barn i knät instämmer jag med. Jag mena bara att anmälan totalt är väl inte så allvarlig? Eller vad tror ni kan hända/bli för påföljd? Ska jag vara ärlig om den gång han satt i knät eller bara agera helt ovetande?

Vi fick en anmälan en gång. Vi var dit pratade och svarade på deras frågor sen blev inget mer. Om det finns bevis som bild på Facebook så är det svårt att säga att det inte har hänt. Men annars skulle nog jag inte vara ärlig om den saken
Svar på tråden Kan man soc anmäla detta??