• Kira16

Vi som planerar graviditet 2020!

Hej!

Vår dotter blir snart 10 månader och har nu bestämt oss för att försöka få ett syskon! Kopparspiralen är ute och hoppas på det bästa. Har haft mens en gång för ungefär en månad sedan så har missat ägglossningen förra månaden men håller tummarna för nästa!

Tog tid för lilltjejen att bli till för jag hade problem med oregelbundna cykler men den stabiliserade sig när jag åt munkpeppar, så får se om jag behöver göra det igen.

Grattis till alla plus än så länge och håller tummarna för resten av oss ????

• Kira16
    Waloria skrev 2020-05-11 17:38:53 följande:

Grattis till er som är gravida! 

Jag skrev en fråga till en barnmorska i Stockholm angående restriktioner gällande att pappor inte får följa med på ultraljud/BB och fick då ett lång svar med avrådan att ens försöka bli gravid nu pga Coronaviruset och att det finns för lite forskning om Corona och graviditet samt att man kan få blodproppar m.m. om man får Corona som gravid...

Hur ska man tänka om det svaret? Vänta ett halvår/år med att bli gravid? 

När jag var och plockade ut min kopparspiral för lite mer än en vecka sedan och pratade med barnmorskan där om att vi akilleshäl ett syskon så nämnde jag till henne att jag hört att man egentligen skulle avvakta.

Hon hade inte hört några sådana rekommendationer och verkade inte orolig över att vi skulle försöka bli gravida nu.

Men det är klart, man vet ju så lite. Jobbigt att alla säger olika man vill ju inte gå runt och vara orolig liksom.
  • Kira16
    Kira16 skrev 2020-05-13 12:30:47 följande:

När jag var och plockade ut min kopparspiral för lite mer än en vecka sedan och pratade med barnmorskan där om att vi akilleshäl ett syskon så nämnde jag till henne att jag hört att man egentligen skulle avvakta.

Hon hade inte hört några sådana rekommendationer och verkade inte orolig över att vi skulle försöka bli gravida nu.

Men det är klart, man vet ju så lite. Jobbigt att alla säger olika man vill ju inte gå runt och vara orolig liksom.

Autokorrekt såg jag nu! Akilleshäl ska det såklart inte stå utan att vi planerar ett syskon ska det vara!
  • Kira16
    vadelma skrev 2020-05-13 14:45:57 följande:

Det är ändå skönt att höra att fler resonerar lika. Såg också klippet på Nyhetsmorgon men just det oroade inte mig mer. Vi får se vad som händer. Det kan ju dröja innan man blir gravid också.

Ja men precis! Första barnet hann vi påbörja en utredning så det kan ju hända att det dröjer denna gången också, så då kan man lika gärna börja försöka, och tar det sig fortare så är jag inte orolig att det skulle bli några problem
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!