Vi som planerar graviditet 2020!

Obs bara för att vara tydlig, när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket så infaller ägglossning mellan 12-36 timmar. Positivt test betyder inte ägglossning NU. Sen har inte alla positivt ÄL test 2 dagar (jag har det) utan vissa har det under en dag ungefär. Gäller att lära sig sin kropp
Obs bara för att vara tydlig, när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket så infaller ägglossning mellan 12-36 timmar. Positivt test betyder inte ägglossning NU. Sen har inte alla positivt ÄL test 2 dagar (jag har det) utan vissa har det under en dag ungefär. Gäller att lära sig sin kropp
Ger mig också in i tråden :) Slutade med p-piller 1 april (inte haft mens under tiden på piller så ingen koll på min cykel), fick mens den 22 april. Försökte "spåra" min ÄL innan dess med ÄL-test men lyckades inte.
Använder NC som förutspår ÄL på tisdag 12 maj. Har sedan 2 maj gjort ÄL-test. Igår på förmiddagen den 7 maj såg jag för första gången ett svagt svagt streck, men avfärdade det som negativt, men ändock en stegring. Igår kväll fick jag sjuuuuuk smärta i höger sida (typ äggstocken), ljusare/vattenliknande flytningar. Var tvungen att ta alvedon för smärtan. Misstänkte ÄL på gång. Tog ett test som visade betydligt starkare streck (se bild) än det på morgonen men ser fortfarande negativt ut. Tänkte att jag säkert har ÄL idag då, den 8 maj. Men nu blir test-strecket bara svagare och svagare... Har jag missat ÄL vid testen eller vad tror ni?
Ja jag känner som dig, det kan ta tid så känner att iaf jag inte har råd att vänta.. jag är 33 år så har inte åldern helt på min sida. Jag vet inte ens om jag kan bli gravid då jag aldrig blivit det innan trots "missar" med prevmedel och stadigt förhållande.
Så kul att vi är så många som är jämngamla! Jag blir 33 år i år och vill försöka med tredje och sista barnet. De två tidigare har kommit till på första resp andra försöker. Sätter en press på mig själv bara för det. Chanserna minskar för varje år ja, men långt ifrån omöjligt ju :)
Ska bli kul att följas åt.
När har ni bim?
Tänker samma här, mars är ingen 'bra' månad för oss då nästan alla fyller då. Bara för det blir vi väl gravida i juni xD
Haha! Smålänning här med!! Bor dock i annat landskap men född uppvuxen i småland :)
Så skönt de har koll <3 vi får hålla alla tummar och tår!
Jepp nu kom mensen med en hemsk värk så nu ligger jag nedbäddad. Då blir det paus i försökandet till ÄL i augusti.