• Anonym (Bi)

Bi och Assexuell

Hela min tonår har jag i princip varit deppig och min sexdrift var i princip noll. Det fanns en del killar jag hade kunnat tänka mig att va med på den tiden och jag crushade på rätt så många.

Men jag har alltid vetat att jag är bi men nu för att göra det lite mer invecklat så har jag alltid känt att jag är asexuell också.

Hur ska jag förklara min sexualitet för ingen verkar förstå på den.

Jag är inte helt assexuell utan nånstans mitt i mellan typ 50-50!

Jag bryr mig inte om vad andra tycker om detta men jag vill få människor att förstå mig, speciellt om jag gillar nån o förhoppningsvis gillar mig tillbaka nån gång i framtiden!

Behöver man förklara sin sexualitet för någon man gillar egentligen?

• Svar på tråden Bi och Assexuell
  • Anonym (E)

Har lite svårt att förstå vad som gör att du inte är helt asexuell?

Vissa behöver t.ex vara kär för att bli kåta på någon, inte konstigt.

• Anonym (Bi)
    Anonym (E) skrev 2020-01-08 23:15:37 följande:

Har lite svårt att förstå vad som gör att du inte är helt asexuell?

Vissa behöver t.ex vara kär för att bli kåta på någon, inte konstigt.

Det är ungefär den nivån men jag antar att det är väldigt ovanligt att jag blir kär!

Det är nog det som är undantagen de gånger jag har varit kär så har min sexdrift varit väldigt hög. Men annars är det som att den inte finns.

Det känns som att det är vanligt men ändå så vet jag inte hur jag ska förklara det, för det finns enligt mig olika stadier av att vara kär i någon.

Och ju mer intensivare romantiskt desto mer sexuellt.

Jag är ofta tveksam till min assexuela sida pga jag inte har världens bästa mentala hälsa! Mediciner som ska orsaka en nedgång av sexdriften gav mig motsatt effekt och det hjälpte mig att leva i en sexuell relation ett tag i mitt liv. Och jag var så kär.
  • bananas89

Du menar nog asexuell. "Assexuell" är när man är jäääävligt sexuell, vilket ju är motsatsen till det du försöker förmedla.

Flört

• Anonym (Ä)

Ah du är ju inte asexuell i alla fall, så det kan du stryka.

Svar på tråden Bi och Assexuell