• Thu 9 Jan 2020 10:09
    664 visningar
    3 svar
    3
    664

    Hur bokar ni flyg och hotell så billigt som möjligt?

    Hej!
    Jag har börjat titta på lite resor till sommaren och tänkte höra vilka sidor ni brukar använda för att få resan till bäst pris?
    Gällande hotell har jag tittat på hotels.com samt trivago, men tänker om det finns någon annan sida? Eller om det till och med är billigare att boka direkt hos hotellet?
    Gällande flyg har jag tittat på flygresor.se.
    Så är det någon som har litet tips och erfarenhet av att boka resor till en billig peng? Pengar är inte akut så men känns ju ändå surt att behöva lägga 1000kr extra om man kunde fått det billigare Obestämd

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Hur bokar ni flyg och hotell så billigt som möjligt?
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 9 Jan 2020 10:25
    #1

    Generella tips:

    *Boka tidigt, hellre nu än ett par veckor innan du ska iväg.
    *Se till att ha försäkring på resan, alltså att du kan få tillbaka det mesta av pengarna om du skulle bli sjuk eller så.
    *Res på tider som är mindre populära, kanske inte lika kul men om man absolut vill resa någonstans kan man spara mycket pengar på det sättet.
    *Jämför paketpris med priset för om du bokar flyg och hotell separat.

  • Thu 9 Jan 2020 10:27
    #2

    Boka långt i förväg eller chansa på att boka precis innan
    Jämför priser mellan olika dagar och tider
    Kolla också att flyga med omvägar.
    Jämför med att flyga med alternativa flygplatser

  • Thu 9 Jan 2020 10:35
    #3

    Hotell
    Kolla först på de stor siterna. Jämför sen med att boka direkt med hotellet.
    Letar ni billigt bestämmer först vad ni kan göra avkall på. Kan ni tänka er ett hotell en liten bit bort, ingen pool, lägre standard, ingen utsikt går det att spara en hel del.

    En sak att tänka på är transfer. Hur ska ni ta er från flygplatsen till hotellet? Kommer ni hyra bil eller är det taxi/buss som gäller. Kostnaden kan dra iväg.

Svar på tråden Hur bokar ni flyg och hotell så billigt som möjligt?