• LFF

Sambon gillar inte att jag pratar med min mamma

Mrs Moneybags skrev 2020-01-09 14:47:13 följande:

En sak jag har lärt mig genom åren är att inte prata om min relation med andra människor. Med andra ord håller jag med din sambo. Din mamma kommer alltid att ta din sida - helt normalt och naturligt! Men det är din sambo och du som har en relation och det är ni två som ska reda ut eventuella problem och så vidare. Din mamma får inte bli en tredje part i förhållandet. 

Umgås med mamma som du brukar, men strunta i att prata om ditt förhållande. Det finns väl massor av annat att prata om?

Min mamma tar absolut inte alltid mitt parti i konflikter jag berättar för henne om (oavsett vem det handlar om). Bara för att hennes kärlek är ovillkorlig så betyder inte det att hon tror att jag är ofelbar.
  • LFF
    Mrs Moneybags skrev 2020-01-10 09:33:34 följande:
    Men nu tar ju din sambo illa upp. Din sambo är din familj nr 1. Det du har gjort hittills har skapat problem, så då föreslår jag att du provar något nytt... Prova att skippa det snacket med din mamma och prata om andra saker i stället. 

Bara ett förslag... 
    Fast jag är inte TS.
  • LFF
    Mrs Moneybags skrev 2020-01-10 09:33:34 följande:
    Men nu tar ju din sambo illa upp. Din sambo är din familj nr 1. Det du har gjort hittills har skapat problem, så då föreslår jag att du provar något nytt... Prova att skippa det snacket med din mamma och prata om andra saker i stället. 

Bara ett förslag... 
    Och vem ska man ventilera med om man inte får prata om sin relation med någon förutom sin partner som man just då kanske inte kan ta den diskussionen med pga olika åsikter i frågan? Varifrån ska man få input för att få nya tankegångar så att man kan lösa konflikten med sin partner på ett annorlunda sätt?
Svar på tråden Sambon gillar inte att jag pratar med min mamma