• cosmoo

    dottern vill inte ses

    hej.
    jag har en dotter på 17 snart 18. från ett tidigare förhållande.
    har också två andra döttrar från mitt nuvarande förhållande.

    den dotter jag har på 17 snart 18 vill inte träffa mig mer.
    har försökt fråga ut henne på fika, gå på stan, komma på skolavslutningar och mycket mer.

    kan tillägga att jag ganska tidigt tappade kontakten med henne, hon var hos mig en vecka per månad och en helg varannan månad. när hennes mamma och jag separerade så träffade jag en ny nästan direkt. och det var efter den nya som vår relation inte blev som jag hade velat.

    jag har haft svårt med att se henne växa upp, har ganska ofta behandlat henne yngre än vad hon är och det har väl gjort henne osäker.

    jag är inte bra på det här med kontakt.

    hon fyllde 17 i december, jag hade tappat bort hennes nummer så jag fick höra av mig till hennes mor och be hennes mor gratta henne.

    nu umgås vi inte alls, har ingen aning om hur det går för henne i skolan.
    jag vill såklart ta kontakt men det är svårt då jag själv är rätt dålig på det.

    finns det någon som har en liknande situation? skulle verkligen behöva råd.

  • Svar på tråden dottern vill inte ses
  • CitronTulo

    Låter ju som att du har varit ganska frånvarande i hennes liv tidigare? Att du har lät det gå så långt så att ni kom ifrån varandra är för mig ganska oförlåtligt! Och vadå tappat bort telefonnumret? Du hade väl lika gärna kunnat fråga mamman om telefonnumret som att be henne gratta henne åt dig?
    Tror inte att det helt går att reparera att man inte har funnits där under barndomen och uppväxten.
    Förhoppningsvis så har hon haft det bra ändå, så bra så att hon inte tycker att hon behöver dig i sitt liv om du inte har funnits där tidigare?
    Hon är i stort sätt vuxen och bestämmer själv vem hon vill träffa tänker jag..

    Om du har tur som kommer ni att kunna ha någon form av vuxet umgänge framöver. Så häng i och fortsätt att fråga henne, men visa att du inte försvinner igen! Du har nog en del att bevisa för att hon ska släppa in dig igen kanske?

  • cosmoo
    CitronTulo skrev 2020-01-09 14:01:10 följande:

    Låter ju som att du har varit ganska frånvarande i hennes liv tidigare? Att du har lät det gå så långt så att ni kom ifrån varandra är för mig ganska oförlåtligt! Och vadå tappat bort telefonnumret? Du hade väl lika gärna kunnat fråga mamman om telefonnumret som att be henne gratta henne åt dig?
    Tror inte att det helt går att reparera att man inte har funnits där under barndomen och uppväxten.
    Förhoppningsvis så har hon haft det bra ändå, så bra så att hon inte tycker att hon behöver dig i sitt liv om du inte har funnits där tidigare?
    Hon är i stort sätt vuxen och bestämmer själv vem hon vill träffa tänker jag..

    Om du har tur som kommer ni att kunna ha någon form av vuxet umgänge framöver. Så häng i och fortsätt att fråga henne, men visa att du inte försvinner igen! Du har nog en del att bevisa för att hon ska släppa in dig igen kanske?


    jag förstår själv att jag lämnat henne på sådant sätt som hon kanske inte velat.
    jag träffade som sagt en nu kvinna tidigt efter att mamman och jag separerade och när våra nya barn kom så märkte jag att min dotter inte ville vara hos mig lika ofta längre.
    jag har så många gånger försökt att reparera kontakten med henne men hon verkar inte vilja släppa in mig.
    jag tycker det är otroligt synd att det blivit såhär då jag gärna vill vara delaktig som morfar när hon får barn senare.

    och det där med telefonnumret, jag hittade det inte i min logg och tänkte inte så mycket på det just då.
  • Anonym (Anonym)

    Skriv ett brev och förklara hur ledsen du är att det blev så fel när du gick in i den där relationen. Att du är ledsen för att hon missat så mycket tid med dig osv. Att du älskar henne oerhört mycket och vill att hon ger dig en chans att försöka ha kontakt, kanske bara en fika nån gång eller annat lättsamt. Att du alltid kommer finnas där för henne oavsett, att hon alltid kan höra av sig vad det än gäller. Ja, sådana saker liksom.

  • cosmoo
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-09 17:46:13 följande:

    Skriv ett brev och förklara hur ledsen du är att det blev så fel när du gick in i den där relationen. Att du är ledsen för att hon missat så mycket tid med dig osv. Att du älskar henne oerhört mycket och vill att hon ger dig en chans att försöka ha kontakt, kanske bara en fika nån gång eller annat lättsamt. Att du alltid kommer finnas där för henne oavsett, att hon alltid kan höra av sig vad det än gäller. Ja, sådana saker liksom.


    jag har smsat ett par gånger förut och frågat hur hon mår, hon svarar alltid att allt är bra och då tappar jag lusten till att svara liksom, min nya fru har aldrig visat något intresse i henne egentligen, jag har försökt att låda dom komma nära också men min nya fru verkade aldrig vilja, jag skulle kunna gissa att det också varit en faktor, men vad ska man göra, jag kan ju inte dumpa frun bara för att saker gått fel.
  • Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-09 18:47:46 följande:

    jag har smsat ett par gånger förut och frågat hur hon mår, hon svarar alltid att allt är bra och då tappar jag lusten till att svara liksom, min nya fru har aldrig visat något intresse i henne egentligen, jag har försökt att låda dom komma nära också men min nya fru verkade aldrig vilja, jag skulle kunna gissa att det också varit en faktor, men vad ska man göra, jag kan ju inte dumpa frun bara för att saker gått fel.


    Vilken kass fru som inte ens ansträngt sig det minsta eller uppmuntrat er relation
  • Anonym (Anonym)
    cosmoo skrev 2020-01-09 18:47:46 följande:
    jag har smsat ett par gånger förut och frågat hur hon mår, hon svarar alltid att allt är bra och då tappar jag lusten till att svara liksom, min nya fru har aldrig visat något intresse i henne egentligen, jag har försökt att låda dom komma nära också men min nya fru verkade aldrig vilja, jag skulle kunna gissa att det också varit en faktor, men vad ska man göra, jag kan ju inte dumpa frun bara för att saker gått fel.
    Men då kan man ju samtidigt undra hur angelägen du är om att ha kontakt med henne..? Tonåringar svarar på det där sättet till de flesta vuxna.
  • Anonym (Anonym)
    cosmoo skrev 2020-01-09 18:47:46 följande:
    jag har smsat ett par gånger förut och frågat hur hon mår, hon svarar alltid att allt är bra och då tappar jag lusten till att svara liksom, min nya fru har aldrig visat något intresse i henne egentligen, jag har försökt att låda dom komma nära också men min nya fru verkade aldrig vilja, jag skulle kunna gissa att det också varit en faktor, men vad ska man göra, jag kan ju inte dumpa frun bara för att saker gått fel.
    Du kan istället kanske tänka att du kan vara tacksam att hon svarar öht. Det tyder på att hon kanske vill ha kontakt.
  • Anonym (S)
    cosmoo skrev 2020-01-09 18:47:46 följande:

    jag har smsat ett par gånger förut och frågat hur hon mår, hon svarar alltid att allt är bra och då tappar jag lusten till att svara liksom, min nya fru har aldrig visat något intresse i henne egentligen, jag har försökt att låda dom komma nära också men min nya fru verkade aldrig vilja, jag skulle kunna gissa att det också varit en faktor, men vad ska man göra, jag kan ju inte dumpa frun bara för att saker gått fel.


    Varför tappar du lusten att svara och försöka få igång en konevration med dottern?

    Om du vill bygga upp en relation med dottern på nytt så är det nog sådana saker då får försöka tänka bort. Gå mindre på vad du känner för i stunden och tänk mer långsiktigt och var en trygg person som finns där altid och visar intresse. Tänk inte att en tonåring ska ta ansvaret för kontinuitet i samtal och kontakt.
  • cosmoo
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-09 19:24:02 följande:
    Du kan istället kanske tänka att du kan vara tacksam att hon svarar öht. Det tyder på att hon kanske vill ha kontakt.
    jo kanske.
    men jag hoppas bara att jag kommer vara involverad när hon får barn.
  • cosmoo
    Anonym (S) skrev 2020-01-09 19:37:35 följande:
    Varför tappar du lusten att svara och försöka få igång en konevration med dottern?

    Om du vill bygga upp en relation med dottern på nytt så är det nog sådana saker då får försöka tänka bort. Gå mindre på vad du känner för i stunden och tänk mer långsiktigt och var en trygg person som finns där altid och visar intresse. Tänk inte att en tonåring ska ta ansvaret för kontinuitet i samtal och kontakt.
    jag och hennes mor hade en ganska kass relation mot slutet, jag är ibland orolig att hon ska ha berättat för henne hur jag var med hennes mor och att det är därför hon inte vill ha kontakt.
Svar på tråden dottern vill inte ses