• cosmoo

dottern vill inte ses

hej.
    jag har en dotter på 17 snart 18. från ett tidigare förhållande.
    har också två andra döttrar från mitt nuvarande förhållande.

den dotter jag har på 17 snart 18 vill inte träffa mig mer.
    har försökt fråga ut henne på fika, gå på stan, komma på skolavslutningar och mycket mer.

kan tillägga att jag ganska tidigt tappade kontakten med henne, hon var hos mig en vecka per månad och en helg varannan månad. när hennes mamma och jag separerade så träffade jag en ny nästan direkt. och det var efter den nya som vår relation inte blev som jag hade velat.

jag har haft svårt med att se henne växa upp, har ganska ofta behandlat henne yngre än vad hon är och det har väl gjort henne osäker.

jag är inte bra på det här med kontakt.

hon fyllde 17 i december, jag hade tappat bort hennes nummer så jag fick höra av mig till hennes mor och be hennes mor gratta henne.

nu umgås vi inte alls, har ingen aning om hur det går för henne i skolan.
    jag vill såklart ta kontakt men det är svårt då jag själv är rätt dålig på det.

finns det någon som har en liknande situation? skulle verkligen behöva råd.

• Svar på tråden dottern vill inte ses
  • cosmoo
    bullen1984 skrev 2020-01-11 06:41:28 följande:

Detta måste vara en trolltråd. Såhär korkad kan ingen vuxen människa vara. 
    Jag känner många djupt kristna och de är inte inskränkta.

Herregud. 

jag är ingen trolltråd.
    jag försöker bara få ut vad för form av relation vi har.
  • Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-11 15:00:31 följande:

min dotter lekte en gång med hennes halsyster när hon var bebis, (den första) och då hörde jag min fru säga åt min dotter att inte leka med lillan, såklart sa jag till henne men hon verkade inte bry sig.

så jag tror att min fru är otroligt glad att min dotter inte kommer åt hennes halsyskon längre.

Kommer åt?? Ja inte konstigt att er relation tagit skada, varken du eller frun verkar ha sunda tankemönster.

Och om nu hon bara åt en morot på besök - det är ett barn, inget att bli kränkt över.
  • Anonym (S)
    cosmoo skrev 2020-01-11 15:06:04 följande:

jag försöker vara den perfekta pappan för henne. 

men som jag skrivit i föregående inlägg.

så är det hon som inte vill.

Vad är en perfekt pappa för dig? Vad är bra egenskaper hos en pappa tycker du.

För mig är trygghet en viktig faktor hos en förälder. Något som du inte ger uttryck för om du drar dig undan så fort minsta misstanke dyker upp om att något eventuellt kan bli jobbigt.

Om du ska kunna vara en bra förälder till dina barn måste du träna dig på att hantera att föräldraskap också innehåller mindre ösnkvärda situationer ibland, tex barn som inte vill äta eller svarar kort på sms. Och man får oroa sig för sina barn, men om man undviker barnen för att slippa upptäcka saker som man skulle kunna oroa sig för så är inte det ett särskilt sunt beteende.
  • Anonym (J)
    cosmoo skrev 2020-01-09 21:03:51 följande:

jo kanske.

men jag hoppas bara att jag kommer vara involverad när hon får barn.

Du blir nog inte involverad per automatik bara för att hon får barn. Det krävs möjligtvis att du gör ditt bästa att reparera ert förhållande först och ta ansvar för dina handlingar under hennes uppväxt.

Så hon ser att du gör ditt bästa att bli en bra pappa och morfar.

Varför skulle hon ? utsätta? sina barn för en person som hon inte själv vill umgås med/upplever som en olämplig far?
  • Anonym (Tjejkompisen)
    cosmoo skrev 2020-01-11 14:56:54 följande:
    om hon nu inte skulle vara oskuld längre, så undrar jag varför hennes mamma en gång hörde av sig och bad mig följa med till ungdomssmottagningen med henne för p-piller.
    hon sa då att hon aldrig ville ha sex.

Det tänker väl alla någon gång i livet att man aldrig vill ha sex, när man är för liten och tycker att sånt är äckligt. Men det ändras ju när man växer upp och blir äldre. Det kan ändras på någon månad, beroende på ens sexuella/mentala/emotionella mognad. 

Du tror ju inte på riktigt att hon aldrig kommer vilja ha sex, då skulle hon ju inte kunna ge dig några barnbarn, och hon har ju en pojkvän/dejt nu. De har med största sannolikhet sex (och hon har säkert haft det innan med andra). Det är väldigt sällsynt med en relation utan sex om bägge är 15+ år. 

• Ess
    cosmoo skrev 2020-01-11 15:00:31 följande:
    min dotter lekte en gång med hennes halsyster när hon var bebis, (den första) och då hörde jag min fru säga åt min dotter att inte leka med lillan, såklart sa jag till henne men hon verkade inte bry sig.
    så jag tror att min fru är otroligt glad att min dotter inte kommer åt hennes halsyskon längre.
    Är där något mentalt fel på din dotter?
    Med tanke på att hon "lekte" med halvsyskonet och din fru är glad att hon inte kommer åt dem mer....

• Ess
    cosmoo skrev 2020-01-11 15:02:19 följande:
    vi har båda haft henne på julmiddagar när hon var yngre, då ville min fru laga maten medans jag fick hit henne.
    då ville min dotter inte äta något, allt hon åt var en morot.
    och min fru blev såklart besviken på henne då hon tog en insiativ att faktiskt få ihop oss alla och så vill inte barnet äta.
    Då har din fru gjort något försök och kan med mer än gott samvete skita i henne. Det är upp till dig om du vill ha kontakt med henne.
  • EnAnonumius
    cosmoo skrev 2020-01-11 15:08:31 följande:
    jag fattar det.
    jag trodde bara att jag gjorde det rätta genom att oroa mig.
    Nej du har inte fattat, det syns tydligt.

Hade du fattat så hade du skrivit något i stil med: "ja det var dumt av mig att säga åt henne att hon inte få lov att ha en pojkvän". 

Nu gör du inte detta. Du väljer i stället att säga "jag trodde att jag gjorde det rätta att oroa mig". Det isig bevisar just på att du egentligen inte har fattat.
    Ingen och jag menar absolut INGEN, har sagt att du inte får oroa dig.  Misssförstår du andras svar med flit, eller vad är det frågan om?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    om hon nu inte skulle vara oskuld längre, så undrar jag varför hennes mamma en gång hörde av sig och bad mig följa med till ungdomssmottagningen med henne för p-piller.
    Skall man skratta eller gråta åt detta??

Bara för att man säger "då" att man inte vill ha sex, så är det inte samma sak som att "aldrig" vill ha sex.
    Du verkar ju inte kunna ta till dig att man kan ändra sig, vid ett senare tillfälle.  

• Wolfie13
    Hon sa ju säkert att hon aldrig vill ha sex för att du har varit så på henne om detta, förstår du väl!
    Om man som barn trycks tillbaka av ens föräldrars makt så är det svårt att hitta sig själv och veta vad man vill och vad som är OK.
  • Wolfie13
    Hon sa ju säkert att hon aldrig vill ha sex för att du har varit så på henne om detta, förstår du väl!
    Om man som barn trycks tillbaka av ens föräldrars makt så är det svårt att hitta sig själv och veta vad man vill och vad som är OK.
  • cosmoo
    Wolfie13 skrev 2020-01-11 17:47:55 följande:
    jag kanske har gjort fel, men jag tycker samtidigt inte att sex är trevligt.
  • EnAnonumius
    cosmoo skrev 2020-01-11 21:26:16 följande:
    jag kanske har gjort fel, men jag tycker samtidigt inte att sex är trevligt.
    Det får stå för dig om du tycker sex är "inte är trevligt", ta aldrig ut det på någon annan inte ens din dotter.
Svar på tråden dottern vill inte ses