• Xlr8

    Hur kan postnord vara så värdelösa?

    Bestälde några paket från Kina.

    Från min beställning till att dom vart scannade på Arlanda gick det under 48 timmar.

    Nu har det gått 10 dagar och inte hört något om något av dom 5 st paketen. Man skulle nästan kunna tro att dom anställt Jesus. Bara hoppas att Jesus har bättre lokalsinne i Sverige än i öknen.

    Hur kan det ta 10 st arbetsdagar att ta ett paket genom tullen frakta det ca 40-50 mil?

  • Svar på tråden Hur kan postnord vara så värdelösa?
  • Mortiscia80

    För att vara ärlig gick ju Jesus omkring i öknen också, dock "bara" i 40 dagar ;)

    Om de är registrerade i Sverige borde du kunna söka på Postnords hemsida?

  • Xlr8
    Mortiscia80 skrev 2020-01-10 15:08:52 följande:

    För att vara ärlig gick ju Jesus omkring i öknen också, dock "bara" i 40 dagar ;)

    Om de är registrerade i Sverige borde du kunna söka på Postnords hemsida?


    Mm nu har det hänt grejer nu har jag fått möjlighet att betala moms på 1 av typ 6 paket. Efter en halv månad från att det kom till Arlanda. Underbart...
  • K Kalle

    Vad jag förstår har Postnord även en del personalproblem. De har svårt att få tag på förare och en del unga förare bryr sig inte riktigt och kanske inte sköter jobbet ordentligt. Hos oss var det en ung Postnord-anställd som inte orkade köra ut paket utan dumpade alla på första stället. Det tog ett tag innan det uppdagades.

  • Mortiscia80
    K Kalle skrev 2020-01-16 11:34:02 följande:

    Vad jag förstår har Postnord även en del personalproblem. De har svårt att få tag på förare och en del unga förare bryr sig inte riktigt och kanske inte sköter jobbet ordentligt. Hos oss var det en ung Postnord-anställd som inte orkade köra ut paket utan dumpade alla på första stället. Det tog ett tag innan det uppdagades.


    Polisanmäler man sådana personer eller vad händer egentligen då?
  • Xlr8
    Mortiscia80 skrev 2020-01-16 15:04:35 följande:

    Polisanmäler man sådana personer eller vad händer egentligen då?


    Man kan ju hoppas på att han får ta fullt ekonomiskt ansvar. Men det är ju inte hända.
Svar på tråden Hur kan postnord vara så värdelösa?