• Anonym (Hjälp)

Uppsagd under sjukskrivning

Jobbar i snart 1 år. Har ej fast tjänst utan är visstidsanställd.

Är 38 år gammal.

Saken är den jag blev inlagd på sjukhuset igår för hjärtfel och ska opereras. Läkaren sa åt mig att jag inte får återgå till mitt jobb om jag nu inte vill ligga på hjärtmottagningen igen.

Jag jobbar som kock, väldigt stressigt.

Är sjukskriven nu för är inlagd.

Jag undrar om jag har rätt att säga upp mig nu, har 13 dagar kvar på sjukskrivning.

Snälla hjälp! Vet inte vem jag ska fråga.

• Svar på tråden Uppsagd under sjukskrivning
  • Anonym (Anonym)

Konstig fråga... Du har ju alltid rätt att säga upp dig. Det påverkar inte sjukskrivningen iaf.

• Aniiee

Du har alltid rätt att när som helst säga upp dig själv från ditt jobb. Även mitt i ett arbetspass om du vill. Konsekvenserna är dock då dina.

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Hm)

Känner en som tom tog ut fp under uppsägningstiden för att kunna sluta direkt.

• Anonym (Hjälp)

Ni har missuppfattat mitt inlägg...

Klart man kan säga upp sig men jag har 1 månads uppsägningstid. Men är nu sjukskriven 13 dagar till och läkaren avrådde mig för att återvända till jobb, pga min hälsa just nu.

Jag undrar om det går att jg säger upp mig och är sjukskriven dessa 13 dagar och sedan kommer dit och lämnar nyckel och kläder bara??

Klarar inre jobba 1 månad till. Tänker inte riskera min hälsa

• Anonym (Hm)
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-01-10 20:51:47 följande:

Klart man kan säga upp sig men jag har 1 månads uppsägningstid. Men är nu sjukskriven 13 dagar till och läkaren avrådde mig för att återvända till jobb, pga min hälsa just nu.

Jag undrar om det går att jg säger upp mig och är sjukskriven dessa 13 dagar och sedan kommer dit och lämnar nyckel och kläder bara??

Det borde väl chefen förstå? Annars, förklara för och be läkaren ge dig längre sjukskrivning.
  • Smurf754