Inlägg från: Anonym (Hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp)

Uppsagd under sjukskrivning

Jobbar i snart 1 år. Har ej fast tjänst utan är visstidsanställd.

Är 38 år gammal.

Saken är den jag blev inlagd på sjukhuset igår för hjärtfel och ska opereras. Läkaren sa åt mig att jag inte får återgå till mitt jobb om jag nu inte vill ligga på hjärtmottagningen igen.

Jag jobbar som kock, väldigt stressigt.

Är sjukskriven nu för är inlagd.

Jag undrar om jag har rätt att säga upp mig nu, har 13 dagar kvar på sjukskrivning.

Snälla hjälp! Vet inte vem jag ska fråga.

• Svar på tråden Uppsagd under sjukskrivning
  • Anonym (Hjälp)

Ni har missuppfattat mitt inlägg...

Klart man kan säga upp sig men jag har 1 månads uppsägningstid. Men är nu sjukskriven 13 dagar till och läkaren avrådde mig för att återvända till jobb, pga min hälsa just nu.

Jag undrar om det går att jg säger upp mig och är sjukskriven dessa 13 dagar och sedan kommer dit och lämnar nyckel och kläder bara??

Klarar inre jobba 1 månad till. Tänker inte riskera min hälsa

• Anonym (Hjälp)

Jag jobbar som sagt som kock och är den enda kocken så jag jobbar själv. Och det är stressigt och finns inget chefen kan göra åt.

Jag har knappt jobbat 1 år och jag har ingen fast tjänst utan är visstidsanställd med en tjänst som går ut i mars detta år.

A-kassa har jag betalat sedan mars när jag blev anställd så även om jag själv blir uppsagd hade jag ändå inte fått den.

Operation och operation.... fick veta idag att jag blir sövd och de ska bränna i hjärtat och att jag kan vara åter till normala livet efter 1 vecka och läkaren sa att ingen förlängning behövs på sjukskrivning.

Jag vill säga till chefen att jag är inlagd och sjukskriven 12 dagar till och inte kan återkomma till jobb.

Men jag vill inte bli åtalad. Eller inte få min lön?? Det är det jag är orolig över.

Svar på tråden Uppsagd under sjukskrivning