• Anonym (?)

Liten penis, barn

Tycker det känns lite konstigt att ställa denna fråga... men gör det ändå. Inga elaka kommentarer, tack!

Normalt är jag ingen ?orolig mamma?, men ända sedan vår pojk föddes har vi funderat lite över hans penis. Den har alltid varit så liten.

Tänkte att den snart kommer växa ikapp.

Men nu är han 11 år och den är fortfarande väldigt liten. Det är inget han själv är bekymrad för dock (ännu?). Även om både han och brorsorna nämnt att den ju är liten.

När han var runt 4års åldern kikade en läkare på den, pga för trång förhud. Han kunde inte dra bak huden överhuvud taget. Läkarna funderade på medicinsk omskärelse, men bestämde sig sedan för att en mjukgörande kräm borde räcka. Och förhuden har mjukats upp sedan dess.

Men borde vi be en läkare kolla igen, pga penisens litenhet? Eller är det bara så det är och inget att bry sig om?

Vi är inte ?oroliga?. Men om vi borde göra något så vill vi ju göra det. Vad nu det kan vara?

Någon med lite erfarenhet/råd??

• Svar på tråden Liten penis, barn
  • Anonym (Anonym)

Förhuden har inte med storleken att göra, det är två skilda bekymmer. Har han inte problem med förhuden behöver ni inte gå till läkaren.

Generellt går man inte till läkaren för att man har en liten penis...

Nu har han kanske inte börjat onanera än men det finns gott om killar som har större/normal penis när den är erigerad. Det finns alla varianter: liten i båda tillstånd, stor i båda tillstånd, liten slak men stor hård, stor slak men inte mycket större hård. Tro mig, jag har träffat allihop.

• Anonym (Anonym)

Det ni ska fokusera mer på är killens självkänsla, och att en mans värde inte sitter i snoppen. Ju mer ni "oroar" er desto sämre kommer han att må.

• Anonym (Ta det lugnt)

Vad tänker du att en läkare ska göra? Stl är det den är liksom. Han är inte i puberteten än, då kan mycket hända. Min första man hade en liten i slakt tillstånd, (ca 5 cm om det inte var kallt, då var den som en knapp) men den växte till ca 15 cm vid stånd.

• Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2020-01-10 17:36:14 följande:

Tycker det känns lite konstigt att ställa denna fråga... men gör det ändå. Inga elaka kommentarer, tack!

Normalt är jag ingen ?orolig mamma?, men ända sedan vår pojk föddes har vi funderat lite över hans penis. Den har alltid varit så liten.

Tänkte att den snart kommer växa ikapp.

Men nu är han 11 år och den är fortfarande väldigt liten. Det är inget han själv är bekymrad för dock (ännu?). Även om både han och brorsorna nämnt att den ju är liten.

När han var runt 4års åldern kikade en läkare på den, pga för trång förhud. Han kunde inte dra bak huden överhuvud taget. Läkarna funderade på medicinsk omskärelse, men bestämde sig sedan för att en mjukgörande kräm borde räcka. Och förhuden har mjukats upp sedan dess.

Men borde vi be en läkare kolla igen, pga penisens litenhet? Eller är det bara så det är och inget att bry sig om?

Vi är inte ?oroliga?. Men om vi borde göra något så vill vi ju göra det. Vad nu det kan vara?

Någon med lite erfarenhet/råd??

Han är nu 11 år och du har koll på hans penis? Det känns som att det är något annat som är litet här...
  • viseversa

Ja du vad ska läkaren göra? Finns inga operationer som tar bort liten penis utan det är något han får lära sig leva med precis som kvinnor får leva med att deras underliv ser olika ut.

• Anonym (?)

Ok, då släpper jag det!

(Ngn ggr hörde jag om ngn typ av hormoner läkare kan välja att ge. Men har ju alltid tänkt att det inte kan vara så... men vad vet jag. :) )

Hans självkänsla är det inget fel på!

Och vi är som sagt inte oroliga. Men vill ju gärna veta om vi BORDE kolla upp det.

Förresten f dig som tycker det är konstigt att jag har ?koll? på min 11årings snopp. Verkligen inte konstigt! Så länge inte han är obekväm med det så kan han bada naken vid vår sommarstuga (bara vi i familjen där) etc. Klart jag ser honom naken ibland!

• Drottningen1970
    Anonym (...) skrev 2020-01-10 17:56:20 följande:

Han är nu 11 år och du har koll på hans penis? Det känns som att det är något annat som är litet här...

Va? Tror du på allvar att man i familjen inte ser varandra nakna?
  • Anonym (Också mamma)
    Anonym (...) skrev 2020-01-10 17:56:20 följande:

Är nog du som har lite väl underligt sjuk fantasi?!
  • Anonym (...)
    Anonym (Också mamma) skrev 2020-01-10 19:24:51 följande:
    Är nog du som har lite väl underligt sjuk fantasi?!
    Vad fan säger du!? Känslan att det är du som har lite väl många fantasier här... Sluta äckla dig snälla!
  • Anonym (...)
    Drottningen1970 skrev 2020-01-10 19:15:54 följande:
    Va? Tror du på allvar att man i familjen inte ser varandra nakna?
    Hjälp!
Svar på tråden Liten penis, barn