• Villblimamma

    Stulen barnvagn hjälp

    Hejsan! Min dotters barnvagn blev stulen igår:( fattar inte om vad ska jag göra ????

    Igår var jag ute hela dagen och min post hade kommit fram i postställe så tog jag min post paket med och kom hem.

    Jag bor i 3 våning och vi har inga hiss. Min dotter sov i barnvagnen så som jag alltid brukar så tog jag barnen och gick upp i lägenheten och la henne i hennes säng och va kissnödig och gick på toasnabbt sen direkt sprang ner till trapphuset för att hämta både vagnen å paketet men när jag gick ner så fanns det varken vagn eller mitt paket där ????.

    Det hela handlar om typ 10 min så försvann både vagn och mitt paket.

    Idag har jag varit inlåst hemma med barnen ????

    Jag har verkligen ingen råd att köpa en ny.

    Barnvagnen var ett år gammal . Köpte förra året.

    Hade inte tecknat nåt försäkring heller .

    Det var ganska dyr vagn med . Köpte för 12000????

    Vilken jävla sjuka det finns att själar ett barns vagn .

    Min lila älskade sitt vagn och sat lugn och fint på den.

    Nu vet jag inte vad jag ska göra ????????

    Kan inte gå ut och till och med kunde inte lämna stora dottern på förskola idag.

    Vet inte varför sån ävla otur ska jag ha

  • Svar på tråden Stulen barnvagn hjälp
  • Anonym (Hemförsäkring)

    Har du kollat med ditt hemförsäkringsbolag? Den borde absolut ersätta med avdrag för självrisk.

  • Villblimamma
    Anonym (Hemförsäkring) skrev 2020-01-10 18:50:58 följande:

    Har du kollat med ditt hemförsäkringsbolag? Den borde absolut ersätta med avdrag för självrisk.


    Nej , har inte pratat med de. Jag har polisanmält händelsen men tror inte man kommer hitta vagnen ????
  • Sasu

    är du med i någon grannsamverkan? ungar tar ju barnvagnar nuförtiden och slänger ut den någonstans, typ skogar eller dike..Brukar vara folk som uppmärksammar detta och lägger ut att de hittat vagnar eller cyklar lite här och var. 

  • Anonym (Försäkringen)

    Fy vad fult folk det finns!! >:(

    Instämmer med ovanstående: kolla med försäkringsbolaget.

    En begagnad vagn kan du annars hitta för ett fåtal hundralappar, om det bara är sittvagn du behöver. Men tycker verkligen att du borde få ut ersättning på försäkringen!

  • viseversa

    Håll koll på marcetplace blocket tradera och liknande sidor. Var det en ny vagn kan man tjäna några 1000 på att sälja. Kolla blocket och marcetplace dagligen. vad var det för vagn och var bor du?

  • Anonym (Tips från coachen)
    Villblimamma skrev 2020-01-10 18:54:15 följande:
    Nej , har inte pratat med de. Jag har polisanmält händelsen men tror inte man kommer hitta vagnen ????
    Kolla annonser på Blocket och Facebook marketplace, den kanske dyker upp där. Då kan du säga till polisen om var den finns o de får hämta den.
  • Villblimamma
    Sasu skrev 2020-01-10 18:58:00 följande:

    är du med i någon grannsamverkan? ungar tar ju barnvagnar nuförtiden och slänger ut den någonstans, typ skogar eller dike..Brukar vara folk som uppmärksammar detta och lägger ut att de hittat vagnar eller cyklar lite här och var. 


    Jag kollat runt om hela gatan vi bor men ingen spår.

    Mitt paket från HM som jag köpte kläder till barnen på rean plus vagnen både försvann.

    Misstänker att någon stal då min stora dotters resvagn blev stulen från barnvagnsrum för ett och halv år sen.

    Av denna anledning så bär jag hela tiden barnvagnen inne i lägenheten.

    Att nån skulle våga sjala på några minuter fast man vet att står en vagn i trapphus med saker på så betyder att ägaren kan dyka upp när som helst att ta sitt vagn.

    Hur kan de våga liksom . Tänker inte ens om att man kan bli direkt gripen för det handlar ju om att komma ner från trapphuset på nån minut.
  • viseversa
    Villblimamma skrev 2020-01-10 19:15:52 följande:
    Jag kollat runt om hela gatan vi bor men ingen spår.
    Mitt paket från HM som jag köpte kläder till barnen på rean plus vagnen både försvann.
    Misstänker att någon stal då min stora dotters resvagn blev stulen från barnvagnsrum för ett och halv år sen.
    Av denna anledning så bär jag hela tiden barnvagnen inne i lägenheten.
    Att nån skulle våga sjala på några minuter fast man vet att står en vagn i trapphus med saker på så betyder att ägaren kan dyka upp när som helst att ta sitt vagn.
    Hur kan de våga liksom . Tänker inte ens om att man kan bli direkt gripen för det handlar ju om att komma ner från trapphuset på nån minut.
    är det kod in till trappen? Isåfall är det ju kanske någon i samma hus som tagit den. 
  • Villblimamma
    Kexsmula skrev 2020-01-10 19:12:57 följande:

    Din hemförsäkring bör täcka det, ring ditt försäkringsbolag så fort du kan.


    Ska göra det
  • Villblimamma
    viseversa skrev 2020-01-10 19:18:24 följande:

    är det kod in till trappen? Isåfall är det ju kanske någon i samma hus som tagit den. 


    Nej :( ingen kod fram till 8 på kvällen så vem som helst kan komma in och gå ut.

    Det hände runt kl 17.
  • Sasu
    Villblimamma skrev 2020-01-10 19:15:52 följande:
    Jag kollat runt om hela gatan vi bor men ingen spår.

    Mitt paket från HM som jag köpte kläder till barnen på rean plus vagnen både försvann.

    Misstänker att någon stal då min stora dotters resvagn blev stulen från barnvagnsrum för ett och halv år sen.

    Av denna anledning så bär jag hela tiden barnvagnen inne i lägenheten.

    Att nån skulle våga sjala på några minuter fast man vet att står en vagn i trapphus med saker på så betyder att ägaren kan dyka upp när som helst att ta sitt vagn.

    Hur kan de våga liksom . Tänker inte ens om att man kan bli direkt gripen för det handlar ju om att komma ner från trapphuset på nån minut.
    Litar inte fullt ut på mina grannar, så tar också in vagnen i lägenheten. min är inte ny, typ 6 år gammal, men ungarna här i byn tycker om att stjäla cyklar, barnvagnar, rullatorer.. Har också tänkt på det, att man tar den risken att bli påkommen. Synd att folk inte kan skillnaden på mitt och ditt.
  • Anonym (Hemförsäkring)
    Villblimamma skrev 2020-01-10 18:54:15 följande:

    Nej , har inte pratat med de. Jag har polisanmält händelsen men tror inte man kommer hitta vagnen ????


    Så trist, men bra att du polisanmält! Ring till din hemförsäkring så hjälper de dig med vad du ska göra!
  • nnnnnnnn

    polisanmäl, anmäl till försäkringsbolaget och fråga runt bland vänner om någon har en vagn att låna ut. Det brukar stå en hel del barnvagnar och skräpa i förråd om man tycker att den är för använd för att säljas men för hel för att slängas...

  • Villblimamma

    Tack alla för er råd och tips.

    Jag fick hjälp av hemförsäkring angående dotterns vagn.

    Efter 1800 själv risk och 1200 avdrag på värden så fick jag 6000 tusen att köpa ny vagn.

    Med det pengar så kan jag ej köpa samma vagn men är nöjd att åtminstone fick hjälp.

    Jag har blivit arbetslös sen 2 månader tillbaka och det pengar jag får från akassa är lite för att kunna klara allt så har jag ansökt om försörjningsstöd.

    Snart ska man lämna alla papper plus kontoutdrag till handläggare min fråga är kommer de räkna pengar som jag fått av försäkringen som inkomst ?

    Om jag förklarar för handläggaren läget tror ni hen kommer inte räkna pengarna som försäkringen satte in på kontot idag ?

    Det står försäkringsnamn i alla fall att det är från försäkringen.

    Ufff jag mår bara skit

    Precis när man sitter i en annan skit så sker en till skit på :(

Svar på tråden Stulen barnvagn hjälp