Inlägg från: Kexsmula |Visa alla inlägg
  • Kexsmula

Hur gör ni med lördagsgodiset??!

Jag är uppvuxen med att godis inte är någon big deal och ?lördagsgodis? var inget koncept som fanns i vårt hem, vi köpte godis vilken veckodag som helst och det fanns alltid godis och snacks hemma som man fick äta när man kände för det. Vilket ledde till att jag aldrig ville vräka i mig en hel påse lösgodis eller chips, som alla mina kompisar som kom från strikta hem gjorde så fort det var barnkalas eller de fick ?lördagsgodis?. Jag märker även i vuxen ålder hur man påverkas av sin uppväxt med lördagsgodis vs. fri tillgång, min man kommer från ett striktare hem och kan inte se godis hemma utan att vräka i sig, medan jag alltid vill ha någon typ av godis hemma OM jag skulle bli sugen och kan köpa hem hur mycket som helst och fylla skafferiet med och ändå knappt röra det på flera månader.

Jag tycker således att din sambos barn bör få äta sitt godis när hon vill och dela upp det precis som hon vill, jag är övertygad att det är det sundaste.

Själv kommer jag låta min och min mans barn att äta godis när de känner för det precis som jag fick. Det fungerade väldigt bra för mig och jag kan inte se varför man skulle ändra ett vinnande koncept. Min son på 2,5 år har redan fått godis då och då, vilket säkert sticker i ögonen på vissa, men det är inget problem då han inte vräker i sig.

Svar på tråden Hur gör ni med lördagsgodiset??!