• Sat 11 Jan 2020 12:04
    6188 visningar
    4 svar
    4
    6188

    Ingen mens efter ovitrelle?

    Hej! Finns det någon som är väl bekant med gonal f och Ovitrelle?

    Jag har kört gonal f + Ovitrelle 3ggr tidigare. Har fått mens 11 dagar efter ovitrelle sprutan då, även spottings några dagar innan.

    Denna cykel tog jag ÄL-sprutan på cd 14 och förväntade mig mens 11 dagar senare, men den kom aldrig. Idag är det 19 dagar sen jag tog sprutan. Vad fan är de som händer? Fick orange/rosa/beiga flytningar häromdan, trodde mensen va på g men det är inte vid varje toabesök jag får så. Fått negativt på gravtest... nån som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Ingen mens efter ovitrelle?
  • Anonym (Aleso­p)
    Sat 11 Jan 2020 19:36
    #1

    Gör du ivf eller insemination/ samlag? Såg man på UL att det fanns en follikel att ägglossa?

    Om ovitrellen framkallade ägglossning, vilket den brukar göra om det finns en större follikel, så bör du få mens om du ej blir gravid.

    Kanske fungerade sprutan ej?

    Ta om gravtesten, ibland funkar inte de heller.

    Annars vänta några dagar till och om fortfarande ingen mens ta kontakt med din gynekolog.

  • Sat 20 Feb 2021 19:36
    #2

    Hej!

    Tog ovitrelle för 16 dagar sen och förväntad mens var igår. Min mens är som en klocka. Mensen har inte dykt upp och inte heller några direkta känningar. Negativt test. Hur gick det för dig TS? Kom mensen? Var du gravid? Tacksam för svar!

  • Anonym (Saha)
    Wed 3 Mar 2021 14:51
    #3

    Hur gick det för dig Helena8901? Jag har kört Gonal-f och ovitrelle i snart ett år, men också progesteron som medfört förskjuten mens, vilket är lite drygt när en väntar på mensen.... 

  • Wed 22 Mar 2023 09:26
    #4

    Hur gick de för er? Är på CD 37 ingen mens och neg tester.

Svar på tråden Ingen mens efter ovitrelle?