• Anonym (D)

Rum

Anonym (Mammamu) skrev 2020-01-11 19:31:48 följande:
    Hon har åkt varje lov sen vi flyttade för 3 år sedan pga mitt jobb.

Då bor hon ju där betydligt mer än en procent av tiden. Kanske 15-25%? Klart att hon borde fått ha kvar sitt rum när det finns nog med rum till de andra!
  • Anonym (D)
    Brumma skrev 2020-01-11 20:41:04 följande:
    Isåfall innebär det att TS aldrig har dottern någon dag alls på jullov, sportlov, påsklov, höstlov och mindre än halva sommarlovet..

Nej, 15% av året är knappt 8 veckor. D.v.s. ganska exakt hälften av alla lov. En procent är inte ens fyra dygn per år.
  • Anonym (D)
    Anonym (.) skrev 2020-01-11 21:04:50 följande:
    Om hon inte använder sitt rum 99.9% av tiden, så innebär det att det används 1 gång vartannat år ungefär. Känns som pappan och hans nya borde ha företräde att använda rummet. Självklart borde han prata med dottern, men använder hon rummet så lite måste hon förstå att övriga familjen kanske har betydligt bättre nytta av det.

Det var visst till och med 99,9% TS skrev! Tror att hon sköt sig själv i foten med den felräkningen/överdriften ...
  • Anonym (D)
    Brumma skrev 2020-01-11 21:36:20 följande:
    Du skrev 15-25. Jag snittade o tog 20.. det är ALLA kortare lov, HELA loven samt över halca sommarlovet.. 25% är alla kortare lov samt 8 av tio sommarlovsveckorna... Jag antog bara att du faktiskt inte menade enbart 15% när du skrev 15-25....

Jag gissade att barnet var hos pappan åtminstone halva lovtiden (=15%), kanske mer. Det var så jag tolkade "Hon har åkt varje lov sen vi flyttade" men den meningen är ju inte helt glasklar så därför avslutade jag med ett frågetecken. Jag hoppades att ts skulle svara och reda ut hur det ligger till. Men hon har visst annat för sig, så nu sitter vi här och diskuterar varandras gissningar till ingen nytta!
Svar på tråden Rum