Inlägg från: Anonym (Röd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Röd)

Rum

Hur gammal är dottern?

Jag tycker det låter mest som att det är du som är bitter och för över dina känslor på dottern. Tex att du skriver att pappan och den nya bor i "ert" sovrum. Ni har inte varit tillsammans sedan 2012 men du kallar fortfarande sovrummet "ditt" även om du använder citationstecken för att få det att se bättre ut.
    Dessutom så kan ett rum som ligger mera avsides självklart vara mer intressant för ett barn/ungdom.
    Dessutom att du gnäller på att den nya lägger ut bilder på instagram på rummet.

Om det var så viktigt för dig att dottern har kvar sitt rum hos pappa kanske du inte skulle flyttat 8 h bort med henne och förvägrat henne en vardag hos pappan. Eftersom du har dottern mest så är det din uppgift, som du själv har tagit på dig, att vägleda henne i livet.
    Det är nu upp till dig att förklara att ett rum bara är ett rum och förändingar inte är farligt (som sagt, pappan bytte hennes rum, men du flyttade 8 h bort, vilket är störst förändring?) och att hon såklart inte ensam kan bestämma vilket rum hon ska ha när hon knappt är hos sin pappa.

Sedan kunde han såklart ha skött det bättre, men du började med att sköta det illa redan när du flyttade så långt bort. Jag vet ju vad jag tycker är värst.

Svar på tråden Rum