• Twinkle Little Star

    HUR kan jag inte se när hen är online på messenger?

    En bekant till mig syns ALDRIG när hen är online på FB/Messenger. Vi är inte vänner på FB, men har messat av olika skäl. Jag är inte blockerad, ändå ser jag aldrig när hen varit online - det är som att kontot bara avstannat. 

    Hur kan detta komma sig? Är ju himla konstigt.

  • Svar på tråden HUR kan jag inte se när hen är online på messenger?
  • Twinkle Little Star
    CitronTulo skrev 2020-01-12 19:00:39 följande:

    Går att ändra i inställningarna om man inte vill att det ska synas att man är online.


    Ok, vad skumt att hen känner att hen behöver göra så - vi sitter i samma förening och messar bara om viktiga saker. När jag aldrig ser hen online så vet jag liksom inte om jag bör messa eller ej... Känns oartigt om jag gör det, när hen inte är tillgänglig officiellt liksom.
  • IceKitten
    Twinkle Little Star skrev 2020-01-12 19:07:58 följande:

    Ok, vad skumt att hen känner att hen behöver göra så - vi sitter i samma förening och messar bara om viktiga saker. När jag aldrig ser hen online så vet jag liksom inte om jag bör messa eller ej... Känns oartigt om jag gör det, när hen inte är tillgänglig officiellt liksom.


    Fast man gör ju sig "osynlig" för alla ens kontakter så det lär inte vara något personligt.

    Sedan... Bara skriv när du behöver. Det är liksom hela poängen och genialiteten med Messenger och liknande. Du skriver när du har tid/lust, hen svarar när hem har tid/lust. Det är ju en av grejerna som skiljer det från att ringa.
  • Twinkle Little Star
    IceKitten skrev 2020-01-12 19:11:16 följande:
    Fast man gör ju sig "osynlig" för alla ens kontakter så det lär inte vara något personligt.

    Sedan... Bara skriv när du behöver. Det är liksom hela poängen och genialiteten med Messenger och liknande. Du skriver när du har tid/lust, hen svarar när hem har tid/lust. Det är ju en av grejerna som skiljer det från att ringa.
    Jo, sant - och jag skriver inte ofta, så det borde inte vara betungande. Jag har väl bara tänkt att jag inte vill skriva om inte hen är "tillgänglig", för att inte känna mig påträngande. Är väl min egen tankevurpa
Svar på tråden HUR kan jag inte se när hen är online på messenger?