Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

Mästerkock 2020

flygrl skrev 2020-02-07 19:42:10 följande:
    Ja, Jens hade kanske turen att dom andras rätter inte heller va 100% för anka är ju en sån där rätt där det är viktigt inte översteka och visst sjutton glömde han purén med. :/

Tyckte du Magnus verkade va en så svag matlagare? *försöker minnas hur han skött sig tidigare i Mästerkockstävlingen*
    Nej, svag tycker jag inte han är. Men han ligger nog snäppet under de andra.
    Eller låg ska man väl säga.

Kändes ändå som rätt person att få lämna.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-02-07 20:53:14 följande:
    Jag förstår och du har kanske en poäng där. Med svag menade jag förstås svag relativt övriga tävlande inte relativt vem som helst.
    Haha, jo det förstod jag. 
    Mig klår han alla dagar i veckan! Solig
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2020-02-11 18:42:36 följande:

Ser fram emot nästa program

Samma här! Minns inte trailern dessvärre... 
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-02-12 22:23:02 följande:

Jag kan inget säga om eliminerings tävlingen om det skulle vara gott eller inte eftersom jag inte äter några sorters choklad.

Men det verkade som att alla fick jobba häcken av sig på 3 ingredienser.

Samma säger jag, jag har aldrig gillat choklad.
    Och sen kan jag tycka lite att dessert är lite felplacerat i Mästerkocken, ungefär som att de skulle få laga mat i "Hela Sverige bakar"...

Victor hade troligtvis inte åkt ut annars. Men jag är glad att mitt ögongodis är kvar. (Christoffer) Drömmer
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2020-02-13 18:47:51 följande:
    Har inte hunnit se den ännu
    Ok, då säger jag bara så här... jag tyckte att det gick precis som jag ville.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-02-19 18:27:15 följande:
    Jag håller inte med om att dessert är felplacerat utan tycker tvärtom det är en självklar del i att va en bra matlagare. Alla riktigt stora kockar gör också desserter! Hur ska man annars kunna göra en riktigt bra flera rätters måltid om man inte kan avsluta den med en fin och passande dessert?

Och sen: jag älskar choklad!
    BeautifulLiz skrev 2020-02-13 17:33:21 följande:

Tittar ni på "Efter stängning" också?

Absolut!
    Vid närmare eftertanke håller jag med, jag var nog bara besviken.  Solig 
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-02-19 18:52:17 följande:
    Jag förstår, kan lätt bli så när känslorna drar iväg.

Om en dryg timme är det dags igen!

Ska fixa nåt gott att äta framför TVn. Det förhöjer upplevelsen he he.
    Jag får se det i morgon, ska upp så blodigt tidigt i morgon så jag säger godnatt ungefär när programmet börjar. Rynkar på näsan

Tänkte skriva att "hoppas bara att xxx inte åker ut", men kom på att jag inte har någon solklar favorit än. 
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-02-21 18:18:14 följande:
    Flytten har inte gått bra då jag överansträngt mitt vänster knä och det är skit ont. Har inte fått någon lägenhet heller utan får trångbo hos min dotter och svärson så jag lever i lådor så att säga. Har ett rum på 30 kvadrat. Har förra lägenheten ännu att städa ut.

Nej jag vet inte vilket ben jag ska stå på :(
    Men fy, det låter då verkligen inte roligt.
    Hoppas det löser sig till det bästa.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-02-21 02:10:41 följande:
    Då har du nåt att se fram emot. Fast du kanske hunnit se det nu?!

Jag har inte heller nån solklar favorit än. Gillar faktiskt alla som är kvar i tävlingen.
    Såg det efter jobbet idag, såg också "Efter stängning" och är glad att Victor blev kvar. Jag gillar honom, så ung och så himla duktig!

Alla är superduktiga, hade gärna smakat alla hummerrätter!
Svar på tråden Mästerkock 2020