Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Mästerkock 2020

flygrl skrev 2020-02-03 22:59:36 följande:
    Håller som sagt med om det kan va intressant se deltagarna laga samma rätt och det av samma skäl som du men sen tycker jag också det kan va intressant se dom göra olika rätter som ex. i husmanskosttävlingen. Bra med lite omväxling tycker jag.
    Håller med dig.

Sitter och tittar på Master Chef Australia som jag följt och den är verkligen bra. Går på TLC. Gillar alla deltagare.
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-02-03 23:26:05 följande:
    Master Chef Australia har jag sett längre tillbaka och det va väldigt välgjort med mycket fler avsnitt än svenska versionen som jag minns det. smile1.gif
    Ja dem verkar ha många deltagare, men dem har så roliga elimineringstävlingar.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-02-05 20:01:45 följande:
    Det blir ostron.
    Jag hade inte klarat nåt med ostron då jag aldrig har ätit eller tillagat denna mat.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-02-05 20:25:06 följande:
    Domarna gillade båda lagen
    Jag hade hoppats på att röda laget hade vunnit, men tji fick jag.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-02-05 20:57:05 följande:
    Fiskgratäng är gott
    Kan vara gott, men jag kan inte äta det heller då jag är allergisk mot både ost och grädde.

Trist att Magnus åkte ut. Men såg i trailern till där dom får försöka tävla sig tillbaka att Jens var kvar....Kul för då kanske han kan komma tillbaka.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-02-07 19:18:05 följande:
    Trist att det är så.
    Ja det är tråkigt med allergier. Blir alltid svårt när man ska äta ute på restaurang. Kryddor är också en plåga då nästan all mat har chilli eller annat starkt vilket jag inte heller tål. Samma med såser. Jag är verkligen jobbig när det gäller mat, men jag gillar att se när folk lagar mat.
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-02-07 19:25:45 följande:
    Va jag förstått tävlar dom i Efter stängning om äran att få typ bossa en kväll på Markus Aujalays restaurang Tegelbacken och inte att få återvända till Mästerkockstävlingen. Så ingen av dom där kan komma tillbaka.
    OK....det lät inte kul :( Jag ville att Jens kommer tillbaka.
  • Johannus

Måste fortfarande säga att det är så kul att kolla på Mästerkockarna i Australien på TLC. Det händer hela tiden nåt spännande i programmet. Där finns en kille som Heter Simon som jag hoppas vinner. :)

• Johannus
    Nandez skrev 2020-02-07 19:35:48 följande:
    Vad jobbigt.
    Jag svälter inte för jag kan äta allt men med bara det kryddor jag tål och med egna gjorda såser.
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-02-07 19:46:26 följande:
    Måste kolla om jag kan se det på nätet på nåt vis för jag vet att australiensiska varianten brukar va bra. Om nu tiden räcker till för mig vill säga... smile1.gif

Det låter ju bra iaf. smile1.gif
    Mästerkocken Australia går sent på TLC börjar kl: 23.00....Kan vara så att det är repris då, men jag kommer sent hem från jobbet så mig passar det.
Svar på tråden Mästerkock 2020