Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

Mästerkock 2020

Nandez skrev 2020-03-30 17:52:10 följande:

Krya på dig

Tack snälla!
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-03-30 18:52:09 följande:

Nu ska jag också kommentera senaste avsnittet. Tyckte alla tre som är kvar hade fina upplägg på sina kokboksidéer men Sofia visade sig va bäst i juryns ögon. Tuff kamp i elimineringen mellan Christoffer och Edvard som jag f.ö. i dom tidiga avsnitten hade väldigt svårt hålla isär. Gott med Biff Rydberg!

Som sagt alla som tagit sig så här långt i tävlingen är i mina ögon på ungefär samma höga nivå och värdiga vinnare allihop. Nån måste lämna och det blev Christoffer. Blir spännande med final mellan Sofia och Edvard och jag gillar båda.

Trist däremot är att det är Leif Mannerströms avskedsavsnitt. Kommer sakna honom...hoppas dom kan hitta en värdig efterträdare och inte nån gapig buffel i stil med Per Morberg.

Christoffer gjorde en stark insats i Efter stängning och kunde ta första finalplatsen med sina fyllda pastaknyten. Sen masterclass med Markus där han visade hur man gör en perfekt risotto. Victor lyckades bättre med sin risotto och till final medans Tetyana fick åka hem. Blir en spännande final det med.

Vill till sist säga att ni som inte kollat Efter stängning verkligen missat nåt då årets variant va på väldigt hög och underhållande nivå med längre sändningstid (lika lång som själva Mästerkock-programmen) och mycket kompetent matlagning och Markus i toppform. Lika sevärt som huvudtävlingen imho!

Tetyana får gärna flytta in i mitt kök. Av alla årets kockar skulle hennes mat passa mig bäst. 
    Mycket vegetariskt och hett!

Det gillar jag.

Kommer sakna programmet jättemycket, samma sak varje år.
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-03-30 19:26:52 följande:
    Jag tycker som sagt alla som vart kvar mot slutet är på typ samma höga nivå och värdiga vinnare. Edvard är väldigt duktig och därtill trevlig och ödmjuk men Sofia är en värdig motståndare.

I Efter stängning håller jag lite på Victor då han kämpat sig kvar så länge men skulle inte gråta om Christoffer vinner då jag gillar honom med.
    BeautifulLiz skrev 2020-03-30 16:55:25 följande:

Ligger hemma och är snorig och frusen, då ska man ju inte jobba i tider som nu råder. Så det blir nog att se finalen på onsdag!

Trist att du blivit sjuk men tur i oturen att du då åtminstone kan se finalerna i båda programmen. Men krya på dig! Word!
    Ska bli SÅ spännande att se vem som sopar hem alltihop. Jag hejar inte på någon egentligen, vare sig i mästerkocken eller stängning även om Sofia var en favorit i början.
    Lite,lite håller jag nog på Victor ändå. Vilken kille alltså! Vilken fena i köket trots sin unga ålder. Solig

Tack, det är nog inte coronan iallafall får jag tro. Glad
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-03-30 22:31:17 följande:

Vi har också varit snoriga, men vi jobbar hemma då vi är assistenter

Jag tillbringar dagarna på en statlig myndighet och där ska vi stanna hemma enligt fhm's rekommendationer.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-03-31 19:43:36 följande:
    Tycker egentligen att alla som kan jobba hem i från eller det lilla minsta sjuk ska stanna hemma.
    Tycker jag med men mitt jobb är rörligt och måste utföras på plats. Är lite allt-i-allo.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-03-31 21:04:20 följande:
    Ok, men hoppas ni har restrektioner angående smittan och så.
    Det har vi, det är därför jag är hemma.
    Snorig, nysig och trött. Lika med inte välkommen till jobbet. 
    Till och med mitt knä som opererades för flera månader sen har gett sig till känna igen. Rynkar på näsan
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-04-01 20:06:37 följande:

Vem vinner???

Håller på Edvard.

Jag håller på Sofia.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-04-01 21:57:57 följande:
    Ja hon vann och jag som hoppades på Edvard eftersom Christoffer åkte ut.
    Men duktiga var dom båda.
    Christoffer tog hem "Efter stängning"!
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-04-02 22:46:25 följande:
    Jag gillade också Tetyanas matlagning. Det va väldigt kreativa grejer hon gjorde med spännande ofta asiatiska smaker och mycket grönt. Precis som hon gillar jag också att äta hett kryddade rätter.

Kommer sakna programmet jag med men redan nästa vecka är det dags för Sveriges yngsta mästerkock. Ska du se det?
    BeautifulLiz skrev 2020-03-30 20:23:46 följande:

Ska bli SÅ spännande att se vem som sopar hem alltihop. Jag hejar inte på någon egentligen, vare sig i mästerkocken eller stängning även om Sofia var en favorit i början.

Lite,lite håller jag nog på Victor ändå. Vilken kille alltså! Vilken fena i köket trots sin unga ålder. 

Tack, det är nog inte coronan iallafall får jag tro. 

Jag gillade som sagt alla som va kvar på slutet och hade blivit glad oavsett vem som vann. Hade unnat Victor att få ta sista steget där i Efter stängning när han nu slagits så framgångsrikt där. Skön kille och jäkligt kompetent matlagare.
    Sveriges yngsta mästerkock... det har jag aldrig sett. Kanske ska se ett avsnitt och se om jag gillar det.
    Hur gamla är barnen som deltar?

Nu har jag funderat lite på när Christoffer ska få komma till Tegelbacken, nu när samhället haltar... är nog inte så många som går på restaurang nu. 
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-04-03 12:12:02 följande:
    Sveriges yngsta mästerkock är kul och gulligt. Samma format som vuxenversionen men förstås lite anpassat till att det är barn som tävlar, lite snällare omdömen och så. Men barnen som är typ 8-12 är extremt kunniga och duktiga och gör ofta väldigt avancerade grejer. Bättre än dom flesta vuxna imho.

Juryn består av Tina Nordström, Danyel Couet och Paul Svensson. Tidigare va Leif Mannerström och Markus Aujalay med.

Här kan du se hela förra säsongen: www.tv4play.se/program/sveriges-yngsta-m%C3%A4sterkock

Har också funderat över det där med när Christoffer ska få ta över Tegelbacken. Som det är nu lär väl restaurangen gå på sparlåga om den ens är öppen. Restaurangen där jag jobbar som servitris (betydligt simplare ställe) har stängt nu. :/

När är Sveriges mästerkock och Efter stängning inspelat? Kanske har Christoffer redan vart på Tegelbacken innan samhället stängde ner. Konstigt att inte TV4 visar när vinnaren får bossa på Tegelbacken.
    Tror inte att han varit på Tegelbacken ännu, det är väl själva grejen att folk vill gå dit när han är där? 
    Jag hade gärna gjort det om jag inte bott ljusår därifrån, trots deras höga priser.

De verkar ha öppet, kollade deras hemsida. Tyvärr står det inget om när Christoffer ska vara där. 

Jag ska ta och kika lite på förra säsongen, det låter kul!
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-04-03 20:37:01 följande:
    Ursäkta en fråga vart är det vinnaren ska vara? 

Hoppas verkligen världen normaliserar sig så man kan börja leva normalt igen. Jag bor i Östergötland och här är smittan hög på grund av att folket pendlar.
    Han ska vara på Marcus restaurang Tegelbacken.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-04-03 20:55:36 följande:
    Ursäkta en Norrlänning som bor i Östergötland, men vart ligger Tegelbacken Glad
    I Stockholm.
    Jag bor ockå evighetslångt därifrån, vet det för att Marcus sa det. Flört
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-04-03 21:14:58 följande:
    Men till Stockholm bör man inte åka förrän smittan är över.....
    Nej, det var det jag tänkte också.
    Tycker synd om honom om det grusar planerna.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2020-04-03 21:28:39 följande:
    Man får hoppas att han får göra det när väl denna hemska virus lagt sig. Om det sen blir först nästa år så får det bli så, men jag hoppas att det inte behöver ta så länge. 
    Håller med, jag har precis fått en resa inställd som jag skulle åkt på i maj.
    Trist detta...
  • BeautifulLiz
    flygrl skrev 2020-04-08 17:01:27 följande:

Jag har frågat förut i tråden men inte fått just några svar: Ska ni se Sveriges yngsta mästerkock som kör i gång ikväll kl. 20.00 på TV4 dvs avlöser Sveriges mästerkock???

Tack för påminnelsen!

Jo, jag ska ge det en chans ikväll. Glad
Svar på tråden Mästerkock 2020