Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Mästerkock 2020

Nandez skrev 2020-03-20 20:48:05 följande:
    Har inte hunnit
    Om du får tid över så kolla om det går i efterhand Mästerkockarna Australien....Det är stor skillnad mot svenska mästerkockarna alltså hela upplägget. domarna, gästdomarna, resor till olika platser i Australien. Berättelser om lokal mat och kryddor.
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-03-20 23:23:44 följande:
    Varför tycker du det inte låter gott? smile3.gif
    Har själv aldrig ätit ripa men vill gärna prova och tror det är gott.

Det tycker jag den gjorde. Mums! :P
    Håller med dig det såg gott ut....Kram
  • Johannus

Vilt mat är jag uppväxt med och även mat från den lilla gård vi hade under uppväxten.

Fisk från sjöar och älven blev jag ganska less på. Dock gillar jag fortfarande lax, öring, röding och harr.

Jag gillar all slags mat, men däremot har jag matallergi. Kan inte äta grädde, ost, choklad, eller såser med grädde i. Inte heller nåt som är inlagd i lag. Inga starka kryddor. 

Men havet har allt möjligt gott. 

• Johannus
    flygrl skrev 2020-03-22 19:23:12 följande:
    Härligt med vilt och fisk. Sverige har mycket fina råvaror som dessutom kommer från en härligt ren natur (bortsett från Östersjön då kanske). Jag gillar också all möjlig mat och tål som tur är allt förutom att jag är lite laktosintolerant och får ta en tablett om jag äter mycket grädde. Tråkigt för dig det är så pass mycket du inte kan äta.
    Det tråkiga med min allergi är att jag sällan kan äta om jag blir bortbjuden om jag inte meddelar att om jag kan få en laxsmörgås istället. Eller att det är mat som man kan plocka själv.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-03-25 20:06:53 följande:
    Christoffer fick Marcus smile1.gif
    Ja jag håller med att det två kommer i final. Vem av dem som vinner spelar ingen roll tycker jag.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-03-25 20:13:04 följande:
    Roligt att laga mat tillsammans med proffsen
    Ja proffsen haha. Misha hann inte bli klar med sin rätt.

• Johannus

Tror att Edvard går vidare och Christoffer åker ut. Jag som önskade det två i final.

Svar på tråden Mästerkock 2020