Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Mästerkock 2020

Nandez skrev 2020-03-25 20:58:54 följande:
    Trist att Christoffer är ute, skippar nog finalen
    Håller med dig att det var trist att Christoffer åkte ut, men däremot hoppas jag att Edvard vinner i finalen.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-03-26 18:12:09 följande:
    Kvittar vem som vinner av dessa två, få se om jag tittar nästa gång.
    Jag kommer att titta och önska Edvard till final plats.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-03-28 19:21:29 följande:
    Och så kommer jag här på efterkälken, som inte orkar se avsnitten i veckorna.

Jag trodde att finalen skulle stå mellan Edvard och *vet ej*. Edvard kändes självskriven och jag tror att han sopar hem hela rasket.

För mig känns han en nivå högre än de andra. Hade helst sett honom i final mot Lisa.

Ögongodiset Christoffer finns kvar i finalen i "Efter stängning" mot Victor. Jag håller på Victor men är nästan lika glad om Christoffer vinner.
    Håller med dig i det du skriver.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-03-28 20:50:12 följande:
    Nästan så jag ska offra ett par timmars sömn på onsdag. Kanske, får se hur trött jag är då. 
    Annars blir det som vanligt, att se till helgen.
    Du hinner väl se på play när du orkar. Viktigt att sova när man jobbar.
  • Johannus
    flygrl skrev 2020-03-30 19:06:53 följande:
    Låter jobbigt... smile4.gif

Precis som ifjol m a o. Det märks att Mischa till skillnad från Leif och Markus inte är kock utan sommelier.
    Vad är en sommelier?
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-03-30 16:55:25 följande:
    Ligger hemma och är snorig och frusen, då ska man ju inte jobba i tider som nu råder. Så det blir nog att se finalen på onsdag!
    Vi har också varit snoriga, men vi jobbar hemma då vi är assistenter
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-03-30 22:39:50 följande:
    Jag tillbringar dagarna på en statlig myndighet och där ska vi stanna hemma enligt fhm's rekommendationer.
    Tycker egentligen att alla som kan jobba hem i från eller det lilla minsta sjuk ska stanna hemma.
  • Johannus

Jag vill säga att jag är glad igen för att Nya Master Cheef Australien började i går natt. 
    Trist är bara att den går så sent kl 00.00-02.00 i alla fall vad jag sett. Kanske den går tidigare på kvällen. men jag jobbar fram till 21.00.

• Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-03-31 19:50:22 följande:
    Tycker jag med men mitt jobb är rörligt och måste utföras på plats. Är lite allt-i-allo.
    Ok, men hoppas ni har restrektioner angående smittan och så.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2020-03-31 21:11:51 följande:
    Det har vi, det är därför jag är hemma.
    Snorig, nysig och trött. Lika med inte välkommen till jobbet. 
    Till och med mitt knä som opererades för flera månader sen har gett sig till känna igen. Rynkar på näsan
    Aj så du har ont i knäet också.  Jag skadade knäet under flytten i februari vet inte hur, men hela knäet smärtar fortfarande och hade ett tag svullet under till, men det gav sig efter några dagar. Tror att det var överbelastning av benet, knän. Har inte varit till läkare för undersökning så jag vet inte vad som hänt med knäet.

Hoppas din knä blir bra snart och även din förkylning.
Svar på tråden Mästerkock 2020