• Anonym (Re)

Jag orkar ingenting, är det något fysiskt fel på mig?

Jag blev sjukskriven för depression i somras. Man testade då vissa saker som sköldkörtel, vitaminbrist osv

Jag hade brist på vitamin d, i övrigt ok.

Men jag blir inte bättre, jag känner mig fysiskt bara sämre och sämre. Har stickningar i hela benen som känns lite som mjölksyra eller tusen nålar, hårda muskler framförallt i vaderna, en enorm trötthet som blir värre och värre. Jag har svårt att klara av min vardag helt ärligt.

Har en ständig sjukdomskänsla, svårt att förklara, jag orkar mest ligga ner. Tvingar mig att ta promenader ibland, men får mer smärta i benen av det. Det bränner och svider. Även tappat känsel fläckvis på benen.

Vad kan vara fel? För tror mer och mer att det kan vara fysiskt snarare än psykiskt.

• Svar på tråden Jag orkar ingenting, är det något fysiskt fel på mig?
  • Anonym (Re)
    Anonym (öö) skrev 2020-01-13 01:11:09 följande:

Järnvärdet?

De kollade inte det, brukar ha högt hb men lågt järn, tar dock järntillskott då jag brukar få just järnbrist.

Kan man tappa känsel av det?

Är inte yr och illamående som jag brukar bli av järnbrist.
  • Anonym (afafee)

Är man deppig så kan det framkalla svårare symptom än vad man tror. Hörde på radion om en tjej som gick så ordentligt in i väggen att hon bara sov och hennes morsa fick hjälpa henne med hygien och sånt. Men det kan vara något annat för dig. Har du testat magnesium? Har varit en del som sagt att det fungerat när dom mått piss.

• Anonym (Re)
    Anonym (afafee) skrev 2020-01-13 01:54:15 följande:

Är man deppig så kan det framkalla svårare symptom än vad man tror. Hörde på radion om en tjej som gick så ordentligt in i väggen att hon bara sov och hennes morsa fick hjälpa henne med hygien och sånt. Men det kan vara något annat för dig. Har du testat magnesium? Har varit en del som sagt att det fungerat när dom mått piss.

Jag har testat magnesium, men inte märkt skillnad.

Jag hade förstått om det hade varit såhär från början, men att det blir värre och värre sedan i somras, framförallt den brännande smärtan i benen, känns konstigt.

Känns som depressionen blivit lite bättre men tröttheten och smärtan blivit gradvis värre.

Som nu ligger jag vaken pga smärtan..
  • Anonym (Utred)

Kräv att detta utreds ordentligt, det låter inte alls bra tycker jag. Vad får du för hjälp idag?

• Anonym (...)

Är du stressad? Stress kan ge enormt jobbiga fysiska symtom.

• Anonym (med)

Vilka mediciner äter du?

• Kramklubba
    Anonym (Utred) skrev 2020-01-13 05:31:43 följande:
    Kräv att detta utreds ordentligt, det låter inte alls bra tycker jag. Vad får du för hjälp idag?
    Få hjälp med sina besvär. Det är mest 90-tal det :).

Idag är det ingen för alla och alla för ingen.
  • Anonym (Mee)

Tar du tillskott på d-vitamin? Det behövs tas tillsammans med någonting fett för bästa upptagningsförmåga.

Låter även som att du behöver Bvitaminer.

Har tröttheten och smärtan inte gått över på 6 mån kan det vara ME/cfs

• Anonym (Re)
    Anonym (Utred) skrev 2020-01-13 05:31:43 följande:

Jag väntar på skallröntgen sedan 3 månader. Det ska ta minst 4 månader till innan jag får den, trots akut remiss.
Svar på tråden Jag orkar ingenting, är det något fysiskt fel på mig?