• Saris92

Livmodern lutar

Är gravid i v.15 (14+3) och har de senaste dagarna upplevt att min mage har blivit mindre, den har liksom dragit ihop sig lite. När jag vaknar på natten som jag gör varje natt av en sprängfylld urinblåsa känner jag dock en stor bula på magen strax nedanför naveln men i förrgår natt när jag vakna var ?bulan? flyttad till vänster sida av magen för att jag låg på vänster sida. I natt när jag vaknade upp låg jag på höger och kände efter ?bulan? som nu var överskjuten på höger sida. Jag trodde livmodern och fostret var någorlunda fixerat till mitten och jag hittar ingen tråd om något liknande heller när jag googlar, blir så orolig över om fostret dött eftersom de verkar åka omkring till den sida det lutar plus att magen har krymt. Någon som vet om detta är normalt?

• Svar på tråden Livmodern lutar
  • pepsimax

Det är normalt tror jag. I början är det som en bula som buktar lite olika.

• pepsimax

Även senare kommer bulan ligga lite olika beroend epå hur barnet ligger.

Men i början kan det bero på typ vad som finns i tarmarna osv hur mycket den sticker ut.

• Ebo88

Jag hade så.

Låg jag på rygg var det centrerad. Lutade jag till vänster så blev den and till vänster och samma sak mot höger.

Jag är med i en del grupper på Facebook och många där får det så även dem.

När magen blev större så var den mer centrerad oavsett om jag låg på höger/vänster sida

Svar på tråden Livmodern lutar